hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > از دست دادن ثروت نیروی انسانی فرصت‌سوزی برای کشور است/اقتصاد دانش‌بنیان؛محور اقتصاد مقاومتی

از دست دادن ثروت نیروی انسانی فرصت‌سوزی برای کشور است/اقتصاد دانش‌بنیان؛محور اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بستر و شرایط کسب و کار ، فعالیت اجتماعی و اقتصادی را برای نیروی انسانی متخصص در کشور فراهم سازیم از دست دادن ثروت نیروی انسانی فرصت سوزی برای کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدمحسن دهنوی در نشست خبری «طرح جهش تولید دانش بنیان» در جمع خبرنگاران گفت: ایران به لحاظ منابع طبیعی و زیرزمینی کشوری ثروتمند است اما در عین حال مهمترین و بزرگترین ثروت و دارایی جمهوری اسلامی ایران ،منابع انسانی و نخبگان این کشور می‌باشد.ما در این حوزه هم از جمله کشورهای با سرانه بالا هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی باتاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های انسانی گفت: اگر نتوانیم بستر و شرایط کسب و کار و فعالیت اجتماعی و اقتصادی را برای این نیروی انسانی فراهم سازیم نمی‌توانیم این ثروت یعنی نیروی انسانی را در کشور نگهداریم و این فرصت سوزی برای کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نخبگان بخواهند وارد فضای کسب و کار شوند الزماتی دارد که فضای کسب و کار آنها تفاوت های با فضای کسب و کار معمولی دارد.

دهنوی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد توجه به اقتصاد دانش بنیان افزود: رهبر انقلاب بارها از دهه ۸۰ جنبش نرم افرازی و تولید ثروت از دانش را مطرح کردند. ایشان برای اولین بار ادبیات اقتصاد دانش بنیان را مطرح کردند و تاکید داشتند که اقتصاد دانش بنیان قطب  و محور اقتصاد مقاومتی در کشور است و در شرایط تحریم باید به این نکته‌ها  توجه شود.

ادامه دارد




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد