hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا به چشم مشتریان نیامده است

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا به چشم مشتریان نیامده است

پیش بینی میشد بعد از حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا، بازار طلا رونق بگیرد، اما رصد بازار نشان می‌دهد عده زیادی از این موضوع حتی اطلاع ندارند.

آصف رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره، ساعت و عینک شهرستان بیرجند می‌گوید: حذف ارزش افزوده از اصل طلا، خرید طلا را برای مردم راحت‌تر کرده است و دیگر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از مردم دریافت نمی‌شود و افراد با خیال راحت تری خرید می‌کنند.

۱۳ دی امسال بود که بر اساس قانون، ۹ درصد مالیات خرید طلا تنها به سود و اجرت طلا تعلق گرفت و اصل طلا از این مالیات معاف شد.

به گفته آصف بازار طلا نسبت به قبل از وضع این قانون رشد قابل توجهی نداشته است و یکی از دلایل آن علاوه بر کرونا و برپا نشدن مراسمات مانند قبل، سردرگمی مردم برای خرید طلا است، زیرا نمی‌دانند قیمت هر گرم طلا پایین‌تر خواهد آمد یا نه تا اقدام به خرید کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره، ساعت و عینک شهرستان بیرجند گفت: قانون حذف ارزش افزوده از اصل طلا برای افزایش رغبت مردم و رونق بازار خرید و فروش طلا وضع شده است و می‌توان گفت در هر یک میلیون تومان، ۹۰ هزار تومان به نفع مردم شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد