hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|برگزاری آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲۲ پروژه عمران شهری همزمان با دهه کرامت

قم|برگزاری آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲۲ پروژه عمران شهری همزمان با دهه کرامت

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم از برگزاری آیین افتتاح ، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲۲ پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی،فرهنگی و فضای سبز همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، مهدی کلانترزاده با بیان اینکه شهرداری در راستای اهداف برنامه ۵ ساله، تمرکز بر پروژه‌های اساسی و زیرساختی را در دستور کار خود قرار داده است،افزود: در همین راستا افتتاح ، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها یکی از این برنامه‌ها است تا جلوه ویژه‌ای از خدمت در این ایام به نمایش عموم گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدامات ما در شهرداری باید رضایت مردمی را به همراه داشته باشد، عنوان کرد: در دهه کرامت آیین افتتاح و کلنگ زنی تعداد ۲۲۲ پروژه با اعتبار ۴۶۰۰ میلیارد ریال انجام می شود که تعداد۲۰۹ پروژه افتتاح و ۱۳ پروژه کلنگ زنی می شود و آغاز این حرکت و پیشرفت‌ها از سوی مدیریت شهری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری یکی از ارگان‌های شهری بوده که بیشترین وظیفه را به عنوان یک نهاد و موسسه عمومی در شهر برای خدمت‌رسانی به مردم بر عهده دارد،بیان داشت: تامین زیرساخت‌های شهری، توسعه پارک‌ها، خدمات شهری، نظارت بر ساخت‌ و ساز، طراحی و معماری شهری، خدمات عمومی، تفریحی و گردشگری، فرهنگی و مذهبی بخشی از اقدامات و خدمات شهرداری به مردم است.

کلانترزاده بیان داشت: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، ترافیکی،فرهنگی و فضای سبز در تمامی مناطق هشتگانه و سازمان های تابعه شهرداری قم اجرا شده و در اختیار شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

وی شاخص‌ترین پروژه‌های‌ قابل افتتاح در دهه مبارک کرامت را فاز اول شهرک خودرویی، احداث تابلیه و زیر گذر آیت الله طباطبایی و احداث 13 بوستان شهری دانست و گفت: از دیگر پروژه های مطرح دو ایستگاه آتش نشانی، احداث بلوار صداقت، ساخت و نصب المانهای مناسبتی و ارزشی، احداث رمپ و لوپ بلوار حمزه سیدالشهدا را می توان نام برد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح در دهه کرامت را متعلق به مناطق یک، پنج، شش و هشت شهر قم دانست و گفت: روکش و ترمیم آسفالت معابر شهر، بهبود عبور و مرور شهری، جدول‌گذاری ، پیاده‌روسازی، احداث چند بوستان شهری، باغچه‌سازی برخی از پروژه‌های آماده افتتاح است.

کلانترزاده با توجه به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۲۲ پروژه در شهرداری قم افزود: در منطقه یک ۲۶ پروژه؛ منطقه دو ۷ پروژه؛ منطقه سه ۱۲ پروژه؛ منطقه چهار ۸ پروژه؛ منطقه پنج ۲۰ پروژه؛ منطقه شش ۲۱ پروژه؛ منطقه هفت ۸ پروژه؛ منطقه هشت ۲۰ پروژه؛ سازمان پارکها و فضای سبز ۳۹ پروژه؛ مدیریت پسماند ۵ پروژه؛ سازمان میادین ۲ پروژه؛ سازمان زیباسازی بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر ۱۰ پروژه؛ سازمان آتش نشانی ۸ پروژه ، سازمان زیباسازی ۲۰ پروژه؛ ۳ پروژه فرهنگی و ۱۳کلنگ زنی وآغاز عملیات اجرایی از پروژه‌هایی است که انشاءالله در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم افزایش فضای سبز در قم را یکی از راهبردهای مهم مدیریت شهری دانست و به برخی پروژه های انجام شده در مناطق هشتگانه و سازمان های تابعه شهرداری قم، اشاره  و تصریح کرد: احداث بوستان ۱۹ دی در منطقه یک، احداث بلوار و بوستان صداقت در منطقه دو، احداث فاز دوم بوستان پاکبان در منطقه سه، احداث پارکینگ ضلع شرقی بوستان علوی در منطقه چهار، احداث کمپ جمکران در منطقه پنج، بهسازی و ساماندهی ورودی جاده جعفریه در منطقه شش، پیاده روسازی بلوار امام موسی صدر در منطقه هفت، تکمیل بوستان بانوان در منطقه هشت، افزایش غرفه های جمع آوری پسماند در سازمان مدیریت پسماند، طراحی ایستگاه اصلی(مادر) سازمان آتش نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در سازمان آتش نشانی و اجرا و بهره برداری از پروژه های نور پردازی در سازمان زیباسازی برخی از پروژه های قابل افتتاح در شهرداری قم می باشد.

وی ادامه داد: آئین افتتاحیه این پروژه‌ها در مراسمی در روز دوشنبه۱۷تیرماه با حضور مدیران و مسئولین استانی، علما و بزرگان شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری و با حضور شهروندان برگزار خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد