hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|آغاز به کار جشنواره “اقوام و عشایر” همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)

قم|آغاز به کار جشنواره “اقوام و عشایر” همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خبر داد: جشنواره “اقوام و عشایر” همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(س) در بوستان علوی قم، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،ابوالقاسم مقیمی عنوان کرد: جشنواره “اقوام و عشایر” به منظور معرفی توانمندی های روستاییان و عشایر کشور به ویژه استان قم، همزمان با دهه کرامت در بوستان علوی قم برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود: در این جشنواره، قومیت های مختلف ۲۰ استان کشور از جمله قم، در قالب سیاه چادر و به همان شکل سنتی روستایی، به عرضه محصولات و کالای خود می‌پردازند، ضمن اینکه پخت نان و برخی غذاهای محلی در همان مکان انجام می شود.

مقیمی گفت: برخی توانمندی های روستاییان در قالب میزهای عرضه کالا تعریف شده است و محصولاتی همچون خشکبار جهت فروش، عرضه می شود.

وی بیان کرد: استان هایی نظیر تبریز، مشهد، اصفهان، گیلان، تهران، زنجان و یزد از جمله شرکت کنندگان در این جشنواره هستند که سوغات شهرهای خود را در معرض فروش می گذارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری بازی های بومی و محله ای در نمایشگاه “اقوام و عشایر” اظهارکرد: هرشب در این نمایشگاه، بازی های بومی و همچنین جنگ شادی برگزار می شود، همچنین در کنار این برنامه های فرهنگی، برنامه های آموزشی نیز اجرا خواهد شد.

مقیمی تاکید کرد: با همکاری آستان قدس رضوی، هر شب در غرفه زائرِ جشنواره “اقوام و عشایر” از اشخاصی که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند، ثبت نام به عمل آمده و قرعه کشی می شود؛ در پایان هر شب پس از انجام قرعه کشی، یک نفر برنده سفر مشهد مقدس خواهد شد.

وی گفت: برنامه های آموزشی جشنواره “اقوام و عشایر” شامل آموزش های شهروندی همچون آتش نشانی، راهور و مهارت های زندگی می شود، غرفه کودک و نوجوان نیز از جمله دیگر برنامه های فرهنگی و آموزشی این جشنواره است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم افزود: این جشنواره برای اولین بار و در راستای تحقق “قم، شهر دوست داشتنی” در ۱۳ تیرماه، همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) افتتاح شده و تا ۲۱ تیرماه برپا خواهد بود، ساعت بازدید از جشنواره “اقوام و عشایر” از ساعت  ۱۹ تا ۱ بامداد درنظر گرفته شده است.

مقیمی بیان کرد: شعار “قم، شهر دوست داشتنی” به منظور معرفی فضا و ظرفیت فرهنگی و هنری استان قم و ایجاد محیطی مهیج و تفریحی، به عنوان یک شعار اصلی برای اجرای جشنواره ها های مختلف در شهر، در نظر گرفته شده است
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد