hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > موسوی: افزایش مصارف در بالادست سد زاینده‌رود

موسوی: افزایش مصارف در بالادست سد زاینده‌رود

مدیر سد زاینده‌رود گفت: در ایستگاه هواشناسی سد زاینده رود تا عصر روز بیست و پنجم دیماه، ۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۸۷ میلیمتر بارش ثبت شده و می‌توان گفت بارندگی در محل سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سید مجتبی موسوی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با تأثیر بارش‌های اخیر بر حجم آب پشت سد زاینده رود اظهار کرد: هنوز برای اظهار نظر در مورد اینکه بگوییم بارش‌ها چه تغییری در حجم سد ایجاد کرده، زود است در ایستگاه هواشناسی سد زاینده رود تا عصر روز بیست و پنجم دیماه، ۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۸۷ میلیمتر بارش ثبت شده است.

وی افزود: می‌توان گفت بارندگی در محل سد زاینده رود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است در ایستگاه کوهرنگ نیز تا پیش از بارندگی‌های اخیر، میزان بارش کمتر از سال گذشته و میانگین دراز مدت بوده است، البته پس از بارش‌های مناسب اخیر، میزان بارندگی بیشتر از سال گذشته و کمتر از میانگین دراز مدت است.

حدود ۱۳ درصد از حجم سد پر است

مدیر سد زاینده‌رود گفت: هم اکنون حدود ۱۳ درصد از حجم سد پر بوده و حجم آب پشت سد ۱۶۴ میلیون متر مکعب است، همچنین میزان ورودی آب به سد در پی بارش‌های مناسب سامانه اخیر به ۱۶.۳ متر مکعب بر ثانیه رسیده و خروجی آن ۱۱.۷ متر مکعب بر ثانیه است.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین پیش بینی‌ها، بارش‌های زمستان بیشتر از پاییز و کمتر از نرمال برآورد شده است.

موسوی نائینی شدت بارش‌ها و پراکندگی زمانی و مکانی آن و همچنین دمای هوا و میزان تبخیر را در حجم ذخیره آب سد مؤثر دانست.

افزایش مصارف در بالادست سد زاینده‌رود

مدیر بهره‌برداری سد زاینده‌رود تصریح کرد: تا ۲۵ دی ماه، متوسط دمای ایستگاه هواشناسی سد زاینده رود حدود ۸.۹ درجه سانتی گراد ثبت شده و این در حالی است که سال گذشته در همین مقطع زمانی دمای هوا ۷.۴‬ درجه سانتی گراد ثبت شده بود بنابراین در مجموع از ابتدای پاییز دمای هوا افزایش یافته و متناسب با آن تبخیر و سایر مصارف در بالا دست افزایش می‌یابد.

وی گفت: نیروگاه سد زاینده رود اکنون با یک واحد فعال است با بارش‌هایی که اخیراً اتفاق افتاده و در آینده اتفاق می‌افتد بعید است ناچار به خروج نیروگاه از مدار شویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد