hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اقناع جامعه از مهمترین نتایج اطلاع رسانی حرفه‌ای است

اقناع جامعه از مهمترین نتایج اطلاع رسانی حرفه‌ای است

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: یکی از مهمترین تاثیرات اطلاع‌رسانی حرفه‌ای، اقناع جامعه است و اگر مردم نسبت به یک اقدام دولت به موقع باخبر شده و احساس رضایت کنند، مشخص می‌شود مجموعه رسانه‌ای دولت کار خود را درست انجام داده‌ است.

«علیرضا خجسته‌پور» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره تاکید رییس‌جمهور بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام برای خنثی کردن تلاش‌های کسانی که می‌خواهند نقاط قوت دولت سیزدهم را در اذهان عمومی وارونه جلوه دهند، گفت: رسانه‌ها با انتقال دغدغه‌ها و مطالبات، دولت را در اولویت‌بندی و اتخاذ تصمیمات یاری می‌کنند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر لزوم شنیده شدن صدای واحد از تیم رسانه‌ای دولت، افزود: باید میان روابط عمومی‌ دستگاه‌ها و رسانه‌های دولت هماهنگی کاملی وجود داشته باشد. 

خجسته‌پور با بیان اینکه یکی از مهمترین تاثیرات اطلاع‌رسانی حرفه‌ای، اقناع جامعه است، گفت: اگر مردم نسبت به یک اقدام دولت به موقع باخبر شده و احساس رضایت کنند، مشخص می‌شود مجموعه رسانه‌ای دولت کار خود را درست انجام داده‌ است.

وی، اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی را دو حوزه متفاوت اما مرتبط عنوان کرد و یادآور شد:  این دو مفهوم با یک برنامه ریزی حساب شده می‌توانند همدیگر را تکمیل کنند. اقناع‌سازی یعنی تبیین و تشریح اقدامی که انجام شده است ولی خبر فقط جنبه اطلاع‌رسانی دارد. 

این فعال اصولگرا ادامه داد: وظیفه تیم رسانه‌ای دولت فقط اطلاع‌رسانی نیست بلکه باید در قالب گزارش‌، پژوهش‌ و مصاحبه‌ اقدامات انجام شده و در دست اقدام دولت را توضیح دهد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد