hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مشاغل خانگی جان تازه می گیرند

مشاغل خانگی جان تازه می گیرند

معاون اشتغال وزارت کار از تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان خبر داده و گفته است: با تزریق منابع و تسهیلات مالی مشاغل خانگی جان دوباره می گیرند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، امروزه اشتغال خانگی یکی از شیوه های موثر اشتغالزایی در بسیاری از کشورها به شمار می رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

سرمایه گذاری، هزینه پایین و بهره وری بالا، از مزیتهای مهم مشاغل خانگی است؛ این نوع کسب و کارها، در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام دارند و حتی می توانند سریع تر به سودآوری برسند.
محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان خبر داده و می گوید: این بسته ها با نظر فعالین کسب و کار هر استان به اجرا در خواهد آمد.
وی همچنین می افزاید: حمایت های مالی برای بازسازی مشاغل خانگی در حال تدوین و آماده ابلاغ به سراسر کشور است و با تزریق تسهیلات مالی، این کسب و کارها جانی دوباره می‌گیرند.
 کریمی بیرانوند، هزینه پایین، بهره وری بالا و حداکثر استفاده  از زمان را از مهمترین مزایای مشاغل خانگی عنوان کرده و می گوید: تولید کنندگان محصولات خانگی همزمان در خانه و بیرون در حال فعالیت هستند و این امر خود  باعث تمایز این کسب و کار از سایر شغل ها شده است.
به گفته معاون وزیر کار، برگزاری نمایشگاه های خانگی با عرضه محصولات نوآورانه یکی از بهترین مسیرهای پیشرفت و افزایش فرصتهای شغلی به شمار می رود که در ارتقای سطح مهارت و انگیزه و پایداری اشتغال خانوارها موثر است.
در حال حاضر بازاریابی و شناسایی بازار فروش از عمده ترین مشکلات فعالان صنف مشاغل خانگی به شمار می رود که لازم است حمایت های گسترده ای در این زمینه از شاغلان و فعالان این حوزه برای ورود با بازار صورت گیرد و آموزش‌های مورد نیاز داده شود.
همچنین در صورت ثبات قیمتها و تامین مواد اولیه ارزان و مناسب می توان علاوه بر ماندگاری مشاغل خانگی در بازارهای داخلی، با احیای بازارهای هدف خارجی زمینه صادرات محصولات خانگی ایرانی به کشورهای همجوار را فراهم کرد و از این طریق ضمن ارزآوری برای کشور، شاغلان این حوزه را چند برابر کرد.
به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، کارشناسان بازار کار معتقدند کسب و کارهای کوچک شاید برای پیشرفت نیاز به زمان و پشتکار داشته باشند ولی بعد از رسیدن به موفقیت می توانند بسیار قوی تر از رقبای بزرگ خود ظاهر شوند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد