hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تبلت ارزان‌قیمت جایگزین کتاب‌های درسی می‌شود

تبلت ارزان‌قیمت جایگزین کتاب‌های درسی می‌شود

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: هزینه زیادی بابت چاپ کتاب درسی صرف می‌کنیم درحالی‌که می‌توان تبلت ارزان‌قیمت را در اختیار دانش‌آموزان قرارداد!

به گزارش تسنیم، محمد‌باقر اثنی عشری با اشاره به موج فناوری اطلاعات در ایران و جهان اظهار کرد: گردش مالی بازی‌های یارانه‌ای در سال 96 در ایران 800 میلیارد تومان بوده است.

او افزود: طبق مطالعات 60 درصد دبستانی‌ها در مشاغلی بکار گرفته خواهند شد که امروز وجود ندارد و عمدتا مشاغلی خواهد بود که به آی‌تی مرتبط است؛ در سال 2018 گردش مالی بازار آموزش 6000 میلیارد دلار بوده است و در سال 2030 به 10 هزار میلیارد دلار می‌رسد، ما نیم درصد بازار جهان را در اختیارداریم و بازار ما باید 50 تا 100 میلیارد دلار در سال 2030 باشد که اینگونه نمی‌شود. 

اثنی‌عشری گفت: در زمینه فناوری اطلاعات بالاترین نرخ رشد بیکاری را در فارغ‌التحصیلان آی تی داریم اما درعین‌حال در بخش‌های تخصصی به‌شدت با کمبود نیرو مواجهیم؛ علت این تناقض این است که فارغ‌التحصیلان، صاحب مهارت‌های کاربردی آی تی نیستند و نظام آموزشی ما نتوانسته خود را تطبیق دهد و دانش‌آموزان و دانشجویانی تربیت کند که بتوانند وارد شغل‌های تخصصی مرتبط شوند. اثنی عشری با اشاره به اینکه در برنامه هوشمند سازی مدارس در بخش خصوصی نقش داشتیم، گفت:هزینه زیادی بابت چاپ کتب درسی صرف می‌کنیم؛ اگر آموزش‌وپرورش با ما مشارکت بهتری داشته باشند و تبلت ارزان‌قیمت را در اختیار دانش‌آموزان بگذاریم بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ واقعیت این است که در چندین سال گذشته هنوز نقطه اتصال صحیح و درستی با آموزش‌وپرورش در این زمینه برقرار نشده است. 

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در واکنش به اظهاراتی مبنی بر وجود مشکلات ساختاری برای اجرای برنامه‌های توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در دانشگاه‌ها گفت: واگذاری علل و عوامل وقوع هر موضوعی به سیستم اداری نامناسب، همواره هم درست نیست؛ امروز دولت الکترونیک اجراشده اما از 120 دانشگاه 90 مورد وصل هستند و دانشگاه‌های بزرگی داریم که هنوز به سامانه‌های مربوطه متصل نیستند. 

او درباره علت اجرایی نشدن ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر هوشمند سازی مدارس گفت: این برنامه شامل سه سطح زیرساخت، خدمات و محتواست. سطح دوم و سوم در اختیار آموزش‌وپرورش است و سطح اول بر عهده ما است؛تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل می‌کنیم؛ بخش دوم و سوم بر عهده آموزش‌وپرورش است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد