hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اطلاعات کانون‌های تولید ریزگرد کشور تهیه شد

اطلاعات کانون‌های تولید ریزگرد کشور تهیه شد

مدیرکل مقابله با پدیده گروه وغبار سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:‌به منظور بررسی منشا تولید گردوغبار یا ریزگردها تلفیقی از اطلاعات زمین، تصاویر ماهواره ای و اطلاعات محلی در ۵۴۰ ایستگاه سراسر ایران تهیه شده است.
به گزارش ایرنا علی‌محمد طهماسبی روز شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: ایران بر اساس بررسی‌ها اکنون ۲۵ میلیون هکتار منطقه مستعد تولید گرد و غبار به علت متاثر بودن از فرسایش خاک بر اثر باد دارد.
وی یادآورشد: در استان تهران ۱۰۰ هزار هکتار منطقه تحت تاثیر فرسایش بادی داریم که در شهرستان های ری و ورامین قرار دارند.
طهماسبی اظهارداشت: استان تهران بر اساس بررسی ها چندان در معرض فرسایش پذیری زیاد و خیلی زیاد نبود و سطح زیاد آن به ۲۰۰ هکتار می رسید و گرد و غبار محلی بیشتر استان تهران را درگیر می کند.
مدیرکل دفتر مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست کشور گفت: مساله مهم در کشور مربوط به گرد و غبار محلی است که وضعیت آن طی ۱۵ سال بررسی و تدوین شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان تولید گرد و غبار کشور طی پنج سال منتهی به ۹۴ را بررسی کردیم تا میانگین فصلی بلند شدن گرد و غبار مشخص شود و در تهران بر همین اساس از ری و ورامین گرد و غبار برخاسته است.
طهماسبی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته نقشه راهی تهیه کردیم که بر اساس آن کار را دنبال می کنیم؛ شناسایی کانون ها موضوع بحث همیشگی بوده و مطالعات در تمامی استان ها انجام شده است که تا یک ماه آینده در دست انتشار قرار می گیرد.
مدیرکل مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه برنامه پنج ساله در این زمینه تهیه شده است گفت: برآورد خسارت گرد و غبار را اوایل امسال آغاز کردیم تا حداقل این میزان را در ۶ استان دارای بیشترین درگیری، برآورد کنیم.
وی اضافه کرد: در مورد منشاءیابی خارجی هم قراردادی برای بررسی وضعیت اطراف ایران منعقد شده است تا منشا تولید گرد و غبار در خارج از کشور مشخص و بررسی شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد