hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حضور متواضعانه رییس جمهور در بین مردم الگویی برای سایر مسوولان باشد

حضور متواضعانه رییس جمهور در بین مردم الگویی برای سایر مسوولان باشد

امام جمعه موقت بندرعباس از سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان هرمزگان قدردانی کرد و گفت: حضور متواضعانه در جمع مردم و شنیدن مشکلات آنان باید الگویی برای سایر مسوولان دولتی به خصوص در این استان باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عطالله میرزاده در نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهارداشت: مردم به حضور رییس جمهور دلگرم شدند، زیرا وی را به عنوان سربازی برای مقام معظم رهبری می‌دانند که متواضعانه پای صحبت‌های مردم می‌نشیند و مشکلات مردم را می‌شنود، خود این رفتار ارزشمند و امیدبخش است.  

وی ادامه داد: انتقال تنگناها و مشکلات این استان از سوی نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان و همچنین حضور وزیران در بخش‌های شهرستانی و دیدن مشکلات را از نزدیک جای قدردانی دارد.

امام جمعه موقت بندرعباس در بخشد دیگری با اشاره به این آیه قرآن کریم که؛«انه کان صادق الوعد» به عنوان یکی از شاخصه‌های اخلاقی مدیریتی حضرت اسماعیل(ع) خطاب به رییس جمهور کشورمان گفت: شما در این سفر به طور قطع قول‌هایی به مردم استان داده اید، انتظار می‌رود حتما افرادی را مامور کنید که این قول‌ها و وعده‌ها را پیگیری کنند و گرنه صرف گفتن دردل‌ها از زبان مردم و مسولان و قولی دادن و رفتن مشکلی از مردم برطرف نمی‌شود.

حجت‌الاسلام میرزاده گفت: خواسته منطقی مردم این است که این وعده‌ها در یک بازه زمانی منطقی نارسایی‌های حوزه زیرساختی هرمزگان با محوریت نماینده ولی فقیه استان پیگیری و به سرانجام برسد.

موضوع انتزاع پارسیان برای همیشه از دستور کار خارج شود

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه رییس جمهور کشورمان دارای یک شخصیت انقلابی، عقلایی و درایت است به موضوع انتزاع بخش‌هایی از شهرستان پارسیان اشاره کرد و بیان داشت: بیان برخی از مسائل و تصمیم‌گیری‌ها در موضوع این شهرستان از سوی برخی افراد در یکی از استان‌های همجوار حساسیت‌زاست، لذا انتظار داریم رییس جمهور در همین استان قول دهند با تصمیم‌گیری منطقی یکبار برای همیشه موضوع انتزاع پارسیان از دستور کار خارج شود که پیامدهای منفی آن نیز از بین برود.

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه مشکل پارسیان سر چند متر زمین نیست، مشکل سر این است که گاهی تبعات یک سخن و تصمیم اشتباه جبران ناپذیر است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است یک سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی شکل بگیرد، مگر ما ایرانی‌ها نسبت به هم بیگانه‌ایم درحالی که از سایر استان‌های شمالی نیز در این استان سرمایه‌گذاری کردند بنابراین، اگر نیت اشتغال و ارتقا شاخص‌های دریایی است، این گستره دریایی متعلق به همه مردم کشور است و نیازی به جدا کردن بخش‌هایی از یک استان به استان دیگرنیست.

حضرت ام‌البنین(س) سند حقانیت واقعه کربلا و الگویی برای اهل ایثار است

حجت‌الاسلام میرزاده در بخش‌های ابتدایی خطبه‌های خود به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا اشاره کرد و افزود: آن بانوی بزرگ به عنوان همسر بزرگوار حضرت علی(ع)، نخستین شهید محراب و مادر چهار شهید واقعه کربلا ، مایه افتخار و سند  حقانیت واقعه کربلا و الگویی برای اهل ایثار است.

وی در این رابطه خواستار احترام به خانواده شهدا، به ویژه مادران و همسران شهدا شد و گفت: شاید آن‌ها مشکلاتی هم نداشته باشند اما همه ما نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت باشیم.

خطیب موقت بندرعباس همچنین یکی از ثمرات حضور افراد در نماز جمعه را مردم داری، اخلاق حسنه و اهل تقوا بودن دانست و افزود: اگر در نماز جمعه شرکت می‌کنیم باید شیوه و رفتار ما در زندگی فردی و اجتماعی مانند بزرگان دین به ویژه خود اهل بیت(ع) باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد