hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > حظه شماری برای فتح سکو در شیکاگو

حظه شماری برای فتح سکو در شیکاگو

مرحله مقدماتی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2019 به پایان رسید و حالا ملی‌پوشان والیبال کشورمان برای کسب یک نتیجه تاریخی در مرحله نهایی به مصاف تیم‌های برزیل و لهستان خواهند رفت؛ حریفان نام آشنا و قدرتمندی که در مرحله گروهی به ترتیب در جایگاه‌های اول و پنجم ایستادند.
عملکرد تیم ملی والیبال ایران به رغم آمادگی بازیکنان باتجربه و انگیزه بازیکنان جوان باعث شده تا تیم ملی در پایان پنج هفته از مسابقات  با 12 برد و 36 امتیاز دوم شود و این موضوع علاقه‌مندان والیبال را امیدوار می‌کند تا موفقیت‌های شاگردان کولاکوویچ در شیکاگو هم تداوم داشته باشد. عملکرد خوب بازیکنان جوان باعث شد خبرنگار «ایران» با علی اصغر مجرد و پوریا یلی 2 بازیکن 21 و 20 ساله تیم ملی گفت‌وگویی انجام دهد.
مجرد: برای بازی کردن لحظه شماری می‌کنیم
علی اصغر مجرد، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال گفت: «5 هفته خیلی خوب را پشت سر گذاشتیم که سرانجام آن صعود به مرحله نهایی بود. با وجود باخت در هفته آخر مقابل امریکا این هفته را هم با موفقیت به پایان رساندیم و در کل تیم ملی در مرحله نخست خیلی خوب کار کرد و حضورمان در جایگاه دوم نشان دهنده این موضوع است. به دلیل فشردگی بازی‌ها هفته‌های سختی را پشت سرگذاشتیم که خدا را شکر این سختی‌ها نتیجه داد و تیم ملی توانست در جمع 6 تیم نهایی مسابقات حضور یابد.»
این بازیکن جوان تیم ملی افزود: «تیم ملی دو بازی در مقابل آمریکا و بلغارستان را با بازیکنان جوان برگزار کرد و الحق بچه‌ها در این دو بازی فوق‌العاده بودند. انشاالله در صورت رویارویی تیم ایران با امریکا در مرحله نهایی مسابقات از این تیم انتقام می‌گیریم و باخت‌مان را جبران می‌کنیم.»
او بیان داشت: «تمامی بازیکنان جوانی که در تیم ملی حضور دارند، باانگیزه هستند و برای بازی کردن لحظه شماری می‌کنند. ما به دنبال فرصتی هستیم تا بتوانیم خودمان را نشان دهیم و از ثانیه‌های حضورمان در زمین بهترین بهره را ببریم. کولاکوویچ در بازی با بلغارستان از جوان‌ترها استفاده کرد و ما با پیروزی در این دیدار نشان دادیم که می‌توانیم با وجود تجربه کم مقابل تیم‌های قدرتمند هم خوب کار کنیم.»
مجرد درخصوص همگروهی ایران با تیم‌های برزیل و لهستان در مرحله نهایی تصریح کرد: «تمامی 6 تیمی که به مرحله نهایی صعود کردند، تیم‌های قدرتمندی هستند و همه تیم‌ها در یک سطح قرار دارند. تنها برای صعود از این گروه باید با تمام توان بجنگیم و جزو 4 تیم قرار بگیریم. برزیل که قهرمان جهان است و تیم لهستان هم که همیشه با ایران کری دارد اما ما همیشه می‌خواهیم برنده باشیم.»
یلی: برای کسب مدال به شیکاگو می‌رویم
پوریا یلی، پشت خط‌زن تیم ملی گفت: «مرحله نخست مسابقات را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و توانستیم بالاتر از تیم‌هایی همچون روسیه، فرانسه، لهستان و سایر نامداران در جایگاه دوم بایستیم که این یک دستاورد بزرگ برای تیم ملی محسوب می‌شود. تمرینات‌مان از دیروز (چهارشنبه) آغاز شد و روز یکشنبه به شیکاگو اعزام می‌شویم.»
او در خصوص رویارویی تیم ملی با تیم‌های برزیل و لهستان بیان داشت: «تیم‌های برزیل و لهستان جزو تیم‌های ریشه دار در والیبال محسوب می‌شوند. بازی اول گروه ما بین این دو تیم برگزار می‌شود و در صورتی که برزیل، لهستان را شکست دهد و ما هم در بازی اول لهستان را شکست دهیم می‌توانیم جزو 4 تیم برتر مسابقات باشیم.»
ملی پوش 20 ساله تیم ملی والیبال با اشاره به پیروزی 3 بر 2 تیم ملی مقابل لهستان در مرحله اول مسابقات افزود: «برد دلچسبی در ارومیه مقابل لهستان به دست آوردیم اما تیم‌ها در مرحله نهایی با بازیکنان اصلی خود حاضر می‌شوند و قطعاً لهستان با کوبیاک در این مرحله حضور خواهد یافت و برزیل هم با رزنده در این مرحله حاضر خواهد شد. برای کسب مدال به شیکاگو می‌رویم و برای رسیدن به این مهم تلاش‌مان را می‌کنیم و ا‌ن‌شاءالله این تلاش همراه با مدال باشد.»
یلی در خصوص بازی کردن بازیکنان جوان در مقابل بلغارستان و امریکا گفت: «ما جوان‌ها می‌خواهیم تا تمام داشته‌های‌مان را به نمایش بگذاریم البته در برخی مواقع این کم تجربگی ما باعث می‌شود تا در زمین موفق نباشیم و اشتباهاتی داشته باشیم اما این برای ما درس عبرتی می‌شود. این اشتباهات به مرور زمان درست می‌شود.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد