hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| کاهش چشمگیر تولید تخم مرغ در آبیک

قزوین| کاهش چشمگیر تولید تخم مرغ در آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با توجه به بروز آنفلوانزای مرغی در سال گذشته، تولید تخم‌مرغ در شهرستان آبیک 50 درصد کاهش داشته و تولید آن از 48 هزار تن در سال به 24 هزار تن رسید.


بیژن لطفی اظهار داشت: 50 طرح بخش کشاورزی با 370 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در کمیته‌های تخصصی استان قزوین و شهرستان آبیک در قالب سامانه کارا مصوب شده که  معرفی به بانک‌های عامل صورت گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته به 26 واحد تولیدی بخش کشاورزی و دام نیمه فعال و غیر فعال شهرستان آبیک 100 میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب پرداخت شد که با تحقق این امر، از ورشکستگی نجات یافتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: شهرستان آبیک دارای دو هزار و 600 رأس گاو شیری، 12 هزار و 179 رأس گاو شیری صنعتی، 35 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت حدود یک میلیون قطعه در هر دوره 45 روزه و 17 واحد تخم‌گذار با پنج میلیون و 211 هزار قطعه در هر دوره 67 روزه است.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان آبیک 98 هزار رأس دام سبک روستایی و هشت هزار و 240 رأس دام سنگین مولد سنتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: 14 صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان آبیک فعال است که به هر صندوق 300 میلیون ریال تسهیلات از طرف دولت پرداخت می‌شود که در زمینه‌های مختلف از جمله زنبورداری، پرورش گوسفند و غیره اشتغال‌زایی کرده‌اند و به نوعی صاحب مشاغل خانگی شده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان 30 تن برنج، 10 تن مرغ و چهار تن گوشت منجمد به نرخ دولتی در شهرستان آبیک توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک  افزود: در حوزه مشاغل 170 طرح دارای مجوز هستند که افراد در رشته‌های مختلف زنبورداری، صنایع تبدیل و غیره اشتغالزایی کرده و مشغول به فعالیت هستند.

لطفی ادامه داد: 163 زنبوردار در شهرستان آبیک مشغول به فعالیت هستند که تولید سالانه عسل آنها 50 تن است.

وی اضافه کرد: با توجه به بروز آنفلوانزای مرغی در سال گذشته، تولید تخم‌مرغ در شهرستان آبیک 50 درصد کاهش داشته و تولید آن  از 48 هزار تن در سال به 24 هزار تن رسید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک دارای 6 واحد کمپوست با ظرفیت تولید سالانه 110 هزار تن، 10 واحد تولید قارچ خوراکی با سه هزار و 400 تن، تولید سبزی و صیفی با یک هزار و 500 تن و گل و گیاه زینتی دو میلیون گلدانه و شاخه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک  اذعان کرد: واحد پرورش نخستین بز نژاد مورسیا در کشور در شرکت کشت و صنعت مگسالشهرستان آبیک فعالیت دارد.

لطفی افزود: آبیک قطب تولید قارچ و کمپوست استان قزوین است که 19 واحد در این زمینه فعال است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 168 مورد کارگاه و کلاس آموزش ترویج برای چهار هزار و 294 نفرروز کشاورزی و بهره‌بردار حوزه کشاورزی شهرستان آبیک برگزار شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد