hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده ولی فقیه در هرمزگان: طرح رزاق باید در هرمزگان اجرا شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: طرح رزاق باید در هرمزگان اجرا شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل گرایش جوانان منطقه به سمت قاچاق کالا بیکاری است، گفت: از دولت می‌خواهیم تا به منظور کمرنگ‌تر شدن رویکرد جوانان به سمت قاچاق کالا، طرح رزاق را در این استان همانند سیستان و بلوچستان اجرا کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد عبادی زاده عصر پنجشنبه در نشست نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم با رییس‌جمهور اظهارداشت: مساله کم آبی نیز یکی دیگر از مشکلات مردم هرمزگان است که اقدامات خوبی از سوی دولت برای رفع این مشکل صورت گرفته، اما این اقدامات کافی نیست و باید طرح‌های آبرسانی در منطقه توسعه یابد.

وی توسعه سواحل مکران را خواسته مهم مردم هرمزگان برشمرد و افزود: امیدواریم با تشکیل سازمانی با مرکزیت جاسک با عنوان سازمان توسعه سواحل مکران تشکیل شود تا اقدامات توسعه‌ای در این حوزه انجام شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان هرمزگان گفت: این حوزه نیازمند توجه جدی دولت جهت توسعه بیشتر است.

وی آزادسازی تردد بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد را از دیگر مسائل مورد نیاز مردم هرمزگان برشمرد و اظهارداشت: امیدواریم مساله تردد خودروها از مناطق آزاد در استان نیز با مدیریت دولت حل شود.

حجت الاسلام عبادی زاده با انتقاد از محرومیت و فقر مردم در هرمزگان افزود: قرار داشتن در جایگاه نخست فقر، زیبنده این استان با وجود داشتن ظرفیت‌های اقتصادی بسیار نیست و امیدواریم که مسوولان دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت منطقه انجام دهند که البته این موضوع و رفع آن دغدغه شخص رییس جمهور و مدیران دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: مردم هرمزگان انتظار دارند سهمی در سازندگی کشورشان در لایه‌های بالاتر داشته باشند و از نخبگان این استان در سطوح بالای مدیریتی کشور استفاده شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت حمایت از ساحل نشینان خلیج فارس گفت: امیداوریم با فعالسازی بازارچه‌مرزی در هرمزگان از ظرفیت قانونی ملوانی نیز مردم منطقه بهره‌مند شوند.

طرح رزاق، طرحی امنیتی معیشتی است که از مهر سال گذشته برای ساماندهی سوخت‌بران مرزنشین در سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

 دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.

  

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد