hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > وزیر جهادکشاورزی: کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیلزده شرق هرمزگان اختصاص می‌یابد

وزیر جهادکشاورزی: کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیلزده شرق هرمزگان اختصاص می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خسارت بارندگی و سیل اخیر در شرق هرمزگان بویژه در شهرستان میناب، دولت مصوبه‌های خوبی داشته و کمک‌های بلاعوض برای احیای کشاورزی در این مناطق اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در بازدید از مناطق سیلزده میناب و دیدار با کشاورزان و گلخانه داران این شهرستان افزود: بیشترین گلایه کشاورزان و گوجه کاران میناب خرید نکردن محصول و نبود صنایع تبدیلی در منطقه است که با توجه به عنایت دولت به هرمزگان به طور حتم خرید تضمینی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در منطقه بنا به ضرورت آن مدنظر قرار خواهد گرفت.

 وی بیان کرد: همچنین مصوبه‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری جهت کنترل سیل، نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی هرمزگان در نظرگرفته شده که با حمایت دولت تلاش می‌کنیم کشاورزی را ارتقا داده و مشکلات صنایع تبدیلی را رفع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: خرید تضمینی گوجه فرنگی نیز از مصوبه‌های سفر استانی دولت به استان هرمزگان است که به عنوان مهمترین دغدغه کشاورزان انجام خواهد شد.

وی در آیین کلنگ زنی طرح احداث کارخانه پالایش غلات در شهرک صنعتی منطقه تیرور میناب، در خصوص تخصیص اعتبارات کنترل سیلاب و آبخیزداری، صنایع تبدیلی و طرح‌های شیلاتی و ارتقای کشاورزی و امهال وام کشاورزی قول مساعد داد.

ساداتی نژاد گفت: هر حمایتی چه به صورت وام و چه کمک های بلاعوض که برای کشاورزان هرمزگانی لازم است، صورت می‌گیرد و امیدواریم مشکلات آنان رفع شود.

وی همچنین در بازدید از پروژه سه هزار و ۷۵۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی میناب افزود: مصوبه های خوبی برای هرمزگان از جمله اجرای طرح آبخیزداری برای کنترل سیل و نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی استان در نظر گرفته شده است.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد که بیشترین خسارت در بخش توکهور و هشتبندی میناب واقع در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان بود.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد