hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استاندار همدان: نقش دانشگاه در رشد و تعالی جامعه غیرقابل انکار است

استاندار همدان: نقش دانشگاه در رشد و تعالی جامعه غیرقابل انکار است

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت های ویژه مراکز علمی و آموزشی، گفت: دانشگاه ها در رشد و تعالی جامعه نقشی قابل توجه و اثربخشی بسیار بالایی دارند.

به گزارش ایرنا، "علیرضا قاسمی فرزاد" روز پنج‌شنبه در نشست اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان همدان با معاون پارلمانی رییس جمهور، افزود: اساتید دانشگاه ها به ویژه در دولت سیزدهم که برنامه های آن حول نگاه به مردم، عدالت محوری و فساد ستیزی است در  تبیین و تئوریزه کردن این نگاه ها بسیار موثر است.

وی نقش اساتید دانشگاه ها را در تحقق رویکرد دولت به علت ارتباط با متن و بطن جامعه به خصوص جوانان موثر دانست و اظهار داشت: دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت و نظامی به سمت تهدیدهای نرم به خصوص با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی روی آورده است.

استاندار همدان تصریح کرد: دشمن با امتحان و بکارگیری روش ها و شیوه های مختلف نتوانست اهداف شوم خود را علیه ایران اسلامی محقق کند و به همین دلیل قصد دارد در خلال جنگ نرم بتواند وفاق، همدلی و انسجام جامعه را مورد هدف قرار دهد.

قاسمی فرزاد گفت: در این میان رسالت مهم و وظیفه خطیر جامعه به ویژه دانشگاهیان این است که جهاد تبیین مورد تایید رهبری فرزانه انقلاب را به طور کامل پیگیری و محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه باید فضای مجازی را که مشحون و مملو از آثار سهمگین و زهرآگین است را در ذهن و فکر جوانان پالایش کرد، گفت: آنچه که شبانه روز فکر و ذهن آحاد جامعه به ویژه جوانان را نسبت به نظام و جامعه اسلامی مورد هجمه قرار می دهد، فضای مجازی و فعالیت های دشمن در این بستر است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر تولید محتواهایی مناسب در فضای مجازی به منظور جلوگیری از انحراف ذهنی جوانان و جامعه، اظهار داشت: برای وفاق و همدلی و حفظ وحدت باید توجه ویژه ای به فضای مجازی و مباحث فرهنگی داشت و دراین زمینه دانشگاه بهترین مکان برای خلق آثار محتوایی متناسب با فرهنگ، باور و ارزش های دینی است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: دشمن تلاش می کند تا با ایجاد شک و تردید در ذهن جوانان و تبلیغات مسموم، پایه های اعتقادی را در ذهن و فکر جوانان و نسل های دوم و سوم جامعه به اضمحلال بکشد.

استاندار همدان گفت: یکی از اقدامات دشمن این است که ذهن و باور جامعه را نسبت به انقلاب اسلامی و وضعیت امروز کشور در مقایسه با گذشته دچار شک و تردید کند به نحوی که مثلا ایران در گذشته وضع بسیار خوبی داشته و انقلاب موجب بروز مشکل شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین باید اقشار مختلف به ویژه فرهیختگان، نخبگان و دانشگاهیان با جهاد تبیین در راستای اهداف و آرمان های گام دوم انقلاب برای تثبیت پایه های نظام اسلامی به صورت جدی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز وارد شهرستان نهاوند شد و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند شرکت کرد و پس از آن با همراهی استاندار همدان عازم مرکز استان شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد