hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری بندرعباس تصویب شد

۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های گردشگری بندرعباس تصویب شد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری بندرعباس که از سوی شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اعلام می‌شود اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا جواد واحدی پنجشنبه در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم بندرعباس اظهارداشت: بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس یکی از مواردی است که به طور قطع در دولت انعکاس خواهد یافت و از شهردار درخواست می‌شود بحث‌های زیرساختی را با جدیت بیشتری به وزارت کشور انتقال دهند.

وی با بیان اینکه قبل از نشست هیات دولت درباره مشکلات استان‌ها به‌صورت تخصصی بحث و بررسی‌ها انجام می‌شود، افزود: پس از بررسی، نتیجه گیری و تأمین اعتبار شده  یعنی مصوبه‌ها آماده است و فقط با حضور در استان این مصوبات پالایش، تصویب و ابلاغ می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم حفظ حریم دریا، گفت: برای موضوع ۶۰ متر حریم دریا در استان‌های ساحلی یک کمیته سه‌نفره تشکیل شده و کد منفی ۲۴.۷ را مبنا قرار داده با ۶۰ متر، ضروریات مورد نیاز را در آن مصوب کرده و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب می‌کنند و وقتی شورا تصویب کرد در حکم مصوبه قابل‌اجراست.

وی بیان کرد: بدین ترتیب خلأ قانونی پر شده و می‌شود مجوزهای حریم دریا را صادر کرد.

واحدی اظهارداشت: در حوزه کارآفرینی و تسهیلات، در تبصره ۱۸، دولت تسهیلاتی را برای صنعت‌کاران اختصاص داده که سایر وزارتخانه‌ها هم در آن دخیل هستند و اعتبار فراوانی را قرار داده که در مجلس در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقریباً ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال در تبصره ۱۸ تنها به این وزارتخانه اختصاص‌یافته و بیشترین اعتبار هم به وزارت صنعت داده‌شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی گفت: برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی آمادگی داریم در هر شهرستان و هر بخشی اگر تصمیم به این کار گرفته شد، شهرداران به ما زمین اختصاص دهند، ما ساخت آن را انجام می‌دهیم و در این مورد مشکلی در بحث تأمین اعتبار نداریم.

وی درباره اشتغال ایثارگران نیز اظهارداشت: در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استخدام خانواده معظم شهدا و ایثارگران را در دستور کار قرارداده‌ایم و قوانین خدمات کشوری را در حوزه خودمان اجرایی کردیم.

واحدی ادامه داد: قطعا در سایر وزارتخانه‌ها هم با تأکیدی که رییس جمهور در جلسات هیات دولت دارند، یکی از موضوعاتی که مطرح می‌شود در همین حوزه است.

به گزارش ایرنا رییس جمهور روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان سفر کرد.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در این سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.

منبع: irna-84612238

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد