hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون پارلمانی رییس جمهور: عدالت محوری مهم‌ترین رویکرد لایحه بودجه ۱۴۰۱ است

معاون پارلمانی رییس جمهور: عدالت محوری مهم‌ترین رویکرد لایحه بودجه ۱۴۰۱ است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت که عدالت محوری مهم‌ترین اصل و رویکرد اساسی لایحه بودجه دولت برای سال ۱۴۰۱ است.

«سیدمحمد حسینی» روز پنج‌شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس، افزود: بودجه مهم‌ترین سند سالانه کشور است که به عنوان نخستین سند مالی مهم دولت سیزدهم تهیه و ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش شده تا سیاست گذاری و ریل‌گذاری جدیدی در کشور انجام و انضباط مالی مناسب بر فعالیت های مالی و پولی حاکم شود.

حسینی تصریح کرد: اصلاحاتی در ساختار بودجه کشور انجام شده که سال‌ها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و دولت سیزدهم این مهم را در لایحه بودجه مدنظر داشته و محقق کرده است.

وی گفت: عدالت محوری و حرکت به سمت توزیع عادلانه امکانات و پرداخت‌ها به خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در نظر گرفته شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: خنثی سازی و حذف رانت در لایحه بودجه سال اینده کشور مورد توجه قرار گرفته و در این لایحه لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: تکمیل، بهره برداری و به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کشور نیز از دیگر مواردی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده است.

حسینی افزود: ایجاد رونق در زندگی و رفع مشکلات مردم نیز به عنوان یک موضوع بسیار مهم مورد توجه دولت در این لایحه است که امیدواریم در نتیجه این اقدامات مشکلات معیشتی مردم روز به روز کمتر شود.

به گفته معاون پارلمانی رییس جمهور، اشتغال مساله مهم کشور است و وقتی پروژه های عمرانی به خصوص در حوزه‌های معدن، کشاورزی و صنعت داشته باشیم و صادرات رونق پیدا کند به طور حتم آثار مثبت آن در زندگی مردم آشکار خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم گام‌های موثری برداشته شده که به زودی شاهد آثار آن خواهیم بود، افزود: همه مردم و مسوولان کشور در قبال شهدا مسوولیت دارند و باید تلاش کنیم تا آرمان شهدا در کنار  توصیه‌ها و تاکیدات آن‌ها در رابطه با پشتیبانی از نظام اسلامی و پیروی از امام راحل و رهبری معظم انقلاب را صیانت و عملی کنیم.

وی اظهار داشت: حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و همچنین کمک به محرومان و مستضعفان از وصایای شهداست که باید به آن عمل شود و رعایت موازین شرعی از دیگر توصیه های مهم شهیدان است که باید آن را ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز وارد شهرستان نهاوند شد و در بدور ورود و با استقبال رسمی مقامات و مدیران این شهرستان در گلزار شهدای شهر حاضر و به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در ادامه با همراهی استاندار همدان و جمعی از مسئولان در حسینیه جوانان شهر نهاوند و مرقد مطهر علی ابن موسی جعفر(ع) حاضر شد و به مقام شهید آیت الله «محمد علی حیدری» از شهدای هفت تیر نیز ادای احترام کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد