hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون رییس جمهور: دولت سیزدهم برای جبران رخوت و رکود گذشته آستین‌ها را بالا زده است

معاون رییس جمهور: دولت سیزدهم برای جبران رخوت و رکود گذشته آستین‌ها را بالا زده است

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی سیزدهم رخوت و رکود گذشته کشور در مسیر کار و خدمت را قبول ندارد، تصریح کرد: برهمین اساس تمامی دولتمردان و مدیران اجرایی با الگوبرداری از شهدا، آستین خود را برای جبران کم کاری های گذشته و خدمت رسانی بهینه به مردم بالا زده اند.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» روز پنج شنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند که با حضور استاندار همدان و جمعی از مدیران و اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برای نمونه در سیل اخیر چهار استان کشور، بلافاصله وزرا و نمایندگان دولت در محل حاضر شدند که البته این اقدام نه فقط برای دلداری دادن بلکه برای کمک به مردم و انجام کارها و بررسی شرایط برای رفع سریع مشکلات و تامین رفاه و آسایش مردم و جبران خسارت ها انجام شد.

وی افزود: شهید سلیمانی نمونه بارز یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی است، این مرد میدان و رزم در زمان سیل خوزستان به سرعت در منطقه حضور یافت و از توان نیروهای بسیجی و همه امکانات برای خدمت به مردم و رفع مشکلات استفاده کرد.

حسینی گفت: ایران نیازمند افرادی با روحیه جهادی همچون شهید سلیمانی است که این تحول با استقرار دولت سیزدهم در کشور آغاز شده و تغییراتی نیز روی داده که هدف این حرکت نیز این است که با روحیه جهادی به مردم خدمت شود و مشکلات کشور برطرف گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه امید می رود با روحیه انقلابی دولتمردان از جمله استانداران و تعامل همه مسوولان، مشکلات کشور رفع شود، اظهار داشت:  همه مسوولان در بدنه دولت و مجلس مصمم به رفع مشکلات با سرعت و در کوتاهترین زمان هستند.

وی اظهار داشت: برای انجام کار نیازی به داشتن پست و مسوولیت نیست همانگونه که در جریان همه گیری ویروس کرونا نیروهای  داوطلب، روحانیون و بسیجیان و همه افراد پای کار آمده و کمک کردند برای ساختن کشور هم ، همه در هر جایگاهی هستند باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: برخی دولتمردان در سال‌های گذشته به علت فاصله گرفتن از اصول انقلاب و توجه به منافع شخصی، خوب و درست عمل نکردند که همین امر منجر به بروز آسیب در کشور شده که با این وجود باید این عقب افتادگی در زمینه فرهنگی، مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی را جبران کنیم و دولت سیزدهم برای تحقق این امر عزم و اراده جدی دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: هم اینک تیمی قوی و متخصص با در نظر گرفتن همه جوانب در حال مذاکره هستند و به هیچ عنوان دچار  انفعال در برابر غربی ها نخواهند شد.

به گفته وی، اعضای این تیم حرف حق خود و منافع ملی ملت ایران را با صراحت بیان کرده و برای رفع پایدار تحریم ها تلاش می کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: شهدا از جان و مال خود گذشتند و همه ما وامدار آنها هستیم و هر چه ما تلاش کنیم نمی توانیم پا به پای رشادت و ایثار آنها حرکت کنیم.

به گفته حسینی، طبق وعده خداوند بهشت برین پاداش کسانی است که در مسیر حق به درجه رفیع شهادت نائل شوند و خداوند به وعده خود وفادار است.

وی همچنین با شکل گیری و فعالیت گروه ابوذر در نهاوند اشاره کرد و افزود: این گروه در اوج ظلمت و تاریکی مثل نور عمل کرد به نحوی که در دوران اختناق و خفقان، فریادگر و بیدارگر بودند و این شهیدان به مردم نهیب زدند که با داشتن عزت نباید تسلیم ظالمان و ظلم شد.

حسینی تصریح کرد: تلاش این گروه باعث شد مردم در سال ۵۶ وارد میدان شوند و شکل گیری این حرکت ها در استان های مختلف کشور منجر به پیروزی انقلاب در سال ۵۷ شد.

وی با بیان این که در دفاع مقدس شهدا پاسدار عزت و شرف کشور بودند ، اظهار داشت: در این بین روحانیت نیز همواره پیشگام بودند و جوانان طلبه با احساس مسوولیت لباس رزم پوشیده و جهاد کردند.

وی تاکید کرد:  طلاب و روحانیون هر جایی که لازم بود اسلحه به دست گرفته و علاوه بر روشنگری با دشمن متجاوز مبارزه کردند.

به گفته وی، روحانیون به ویژه علمای شاخص در  عملیات های دوران دفاع مقدس حضوری موثر و فعال داشتند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه با ذکر اینکه رهبر فرزانه انقلاب خواستار بیان ویژگی شهدا در ابعاد مختلف هستند، افزود: شهید قدوسی با ویژگی های برجسته از جمله تلاش و پشتکار تمام تمرکز خود را به تربیت نیروهای انقلابی فاضل معطوف کرده بود.

وی گفت: خاطرات و دلاور مردی‌های بزرگ‌مردان انقلاب برای نسل جوان و نوجوان باید بازگو و برای آنها تاریخ معاصر و دوران انقلاب به خوبی تبیین شود چراکه انسان هایی دارای پرونده سیاه جنایت و ترور دنبال سیاه نمایی هستند.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رییس جمهور صبح امروز وارد شهرستان نهاوند شد و در بدور ورود و با استقبال رسمی مقامات و مدیران این شهرستان در گلزار شهدای شهر حاضر و به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین در ادامه با همراهی استاندار همدان و جمعی از مسئولان در حسینیه جوانان شهر نهاوند و مرقد مطهر علی ابن موسی جعفر(ع) حاضر شد و به مقام شهید آیت الله «محمد علی حیدری» از شهدای هفت تیر نیز ادای احترام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با حضور در منزل شهید حجت الاسلام «طیب خرم آبادی» با خانواده این شهید دیدار و لوح سپاس به پدر این شهید تقدیم کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور بعداز ظهر امروز نیز در ادامه سفر خود به استان همدان با نیروهای انقلابی و دانشگاهیان همدان دیدار می کند و برنامه پایانی این سفر نیز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان است.

شهرستان نهاوند ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده که ۱۷ نفر از این شهدا روحانی هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد