hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه های غیردولتی تحصیل می کنند

یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه های غیردولتی تحصیل می کنند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه های غیردولتی تحصیل می‌کنند که این آمار ۱۲ درصد کل دانش ‌آموزان کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، قاسم احمدی لاشکی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه غیردولتی ۱۸ کلاسه پیشگامان علوی بندرعباس افزود: با حمایت بیشتر از مدرسه های غیردولتی می توان سهم این فضاهای آموزشی را از تحصیل ۱۶ میلیون و ۲۰۰ دانش آموز کشور بیشتر نمود و با اقداماتی نظیر تسهیل در ساخت، استفاده از مکان های مازاد دولتی و اعطای تسهیلات ویژه و غیره می توان مسیر مشارکت ممدرسه های غیردولتی را هموارتر کرد.

وی بیان داشت: سال ۹۵ قانون مدرسه های غیردولتی نوشته شد و در روزهای اخیر نیز اصلاحاتی در راستای حمایت بیشتر از موسسان این مدرسه ها انجام شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: رکن اساسی در مدرسه های ابتدایی، تربیت انسان بر مبنای تربیت ۶ ساحتی بوده و نه علم سازی و عالم سازی در مقاطع بالاتر به‌ویژه در دانشگاه ها باید شکل گیرد.

مدرسه ۱۸ کلاسه (دبستان و پیش دبستانی) پسرانه غیردولتی پیشگامان علوی بندرعباس به عنوان پنجمین شعبه از مدرسه های پیشگامان علوی در شهر بندرعباس می باشد که در زمینی به مساحت بیش ۲ هزار مترمربع و در چهار طبقه ساخته شده است.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرف.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

 دیدار با خانواده شهدا و جمعی از اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری هرمزگان و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به هرمزگان است.

همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان، میز خدمت در همه دستگاه‌های اجرایی در بندرعباس برای پاسخگویی به درخواست های مردم راه‌اندازی شده است و کارشناسان استانداری هرمزگان و نهاد ریاست جمهوری درخواست‌های مردم را جمع‌آوری و بررسی می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد