hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده مراغه از اقدام وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل سیب قدردانی کرد

نماینده مراغه از اقدام وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل سیب قدردانی کرد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از اقدام وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکل انبار شدن سیب در سردخانه‌ها قدردانی کرد و گفت: معاون وزیر جهاد برای حل این مشکل در کمترین زمان ممکن مامور شد و برای رفع مشکل برنامه‌ریزی کرد.

«علی علیزاده» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی صادرات مستقیم سیب به روسیه، عرضه این میوه در ۲۸۰ نقطه از پایتخت و صادرات به هند و پاکستان با استفاده از خطوط کارگو هوایی و همچنین تامین انبارهای مورد نیاز از جمله برنامه‌های معاون وزیر جهاد کشاورزی برای حل این مشکل است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر: عرضه سیب مراغه در ۲۸۰ نقطه از پایتخت یکی از برنامه‌های معاون وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکل انبار شدن این میوه در سردخانه‌های این شهرستان است

وی همچنین به تذکر شفاهی خود در جلسه علنی روز جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه نیز قدردانی خودم را به نمایندگی از کشاورزان و تاجران سیب مراغه از تریبون مجلس شورای اسلامی اعلام کردم.

به گزارش ایرنا به نقل از مسئولان ذیربط، اکنون حدود ۱۵۰ هزار تن سیب صادراتی در سردخانه‌های مراغه انبار شده است و به همین دلیل «علیزاده» چندی پیش موضوع انبار شدن سیب در سردخانه‌ها و ضرورت رفع مشکلات صادرات و عرضه داخلی آن را یادآوری کرد که با پاسخ مثبت دولت مواجه شد.

مراغه با تولید ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول در آذربایجان‌شرقی را داراست و حدود ۱۹۰ هزار تن از این میزان به سیب درجه یک اختصاص دارد. 

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر احداث شهرک صنایع تبدیلی برای افزایش بهره‌وری محصول سیب در مراغه را نیز پیگیری می‌کند و علاوه بر آن احداث این شهرک به عنوان یکی از مصوبه‌های سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به مراغه با جدیت از سوی مسئولان استانی دنبال می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد