hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جدیدترین مدل روسری ترکمنی

جدیدترین مدل روسری ترکمنی

در این مطلب از مجله سرگرمی آرگا، مجموعه ای شیک و جذاب از انواع مدل روسری ترکمنی با طرح های متفاوت و باحال برای شما عزیزان تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

ایران یکی از کشور هایی می باشد که تنوع نژاد و قومی بسیاری دارد. اقوام لر، ترک، کرد، ترکمن و …در کشورمان حضور دارند و هر کدام از آنها لباس مخصوص، فرهنگ و زبان خاص خود را دارند. یکی از قوم هایی که در شما و شمال سرقی ایران حضور دارند مردمان ترکمن های عزیز هستند. مردم ترکمن در قدیم، مانند دیگر قوم‌ ها پوشش خاص خود را داشتند اما به مرور زمان پوشش این مردمان تغییراتی ایجاد کرد. روسری ترکمن یکی از لباس های این اقوام است که با گذشت زمان دچار تغییر شده اما از بین نرفته و تاکنون در بین خانوم های ترکمنی در حال استفاده است. اخیرا با تغییرات روسری ها استفاده از آن در تمام نقاط رایج شده است. در ادامه این مطلب از مجله آرگا، مجموعه ای جدید و زیبا از انواع مدل روسری ترکمنی با طرح های مختلف را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.
مدل روسری ترکمنی احال و خاص

مجموعه ای جدید و زیبا از انواع مدل روسری ترکمنی

روسری سنتی ترکمنی یکی از پوشش های اصلی خانم های ترکمن می باشد. دختران ترکمن در زمان رفتن به بیرون از منزل از روسری ‎هایی به نام چارقد استفاده می کنند. که در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد. که بیشتر این روسری ها دارای ریشه های بلند هستند و نشانگر هویت و ملت آنها می باشد. در این مطلب از مجله آرگا، نمونه هایی از روسری ترکمنی زیبا را مشاهده خواهید کرد.




چارقد به روسری ترکمنی گفته می شود که جزء روسری های سنتی محسوب می شوند. چارقد ها قواره بزرگ، ریشه دار، نخی و با طرح های گلی گلی می باشند. این نوع روسری ها حتی در شهر و کشور های دیگر هم تولید شده است که این روز ها بسیار در بین دختران طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این نوع روسری ها از روی سر لیز نمیخورند و برای فصل تابستان بخاطر خنکی و سبک بودنش مناسب هستند. از دختر خانم های جوان گرفته تا زنان میانسال مشتری پایه ثابت این روسری های سنتی هستند چون این روسری ها برای خانم ها در سنین مختلف مناسب هستند، افرادی که به سبک و طرح های سنتی علاق بسیاری ه دارند از روسری های چارقد استقبال زیادی میکنند.

خوب است بدانید خانم های ترکمن زمانی که به عروسی یا مهمانی میروند علاوه بر یالق از شال و روسری ها و سرانداز های بزرگ و گران قیمتی (چارقد) استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: 

آموزش بستن روسری

مدل شال و روسری شب یلدا

آموزش بستن شال و روسری لبنانی

12 مدل بستن روسری و شال




امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد