hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کارت واکسن شرط ورود به جلسه امتحان نیست/منشأ آلودگی هوای اصفهان تردد دانش‌آموزان نیستند

کارت واکسن شرط ورود به جلسه امتحان نیست/منشأ آلودگی هوای اصفهان تردد دانش‌آموزان نیستند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: منشأ آلودگی هوای اصفهان دانش‌آموزان نیستند و ایاب و ذهاب آنها تأثیری در افزایش آلودگی اصفهان ندارد، داشتن کارت واکسن دانش‌آموزان برای دادن امتحانات دی ماه ضروری نیست.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت برگزاری امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان متوسطه، اظهار کرد: برگزاری امتحانات دی ماه دانش‌آموزان مطابق دستورالعمل‌های کشوری به صورت حضوری است و هفته جاری این برنامه شروع شده و به مدت دو هفته تا آخر دی ماه امتحانات ادامه دانش آموزان متوسطه ادامه دارد.

آموزش و پرورش موافق تعطیلی مداوم مدارس نیست

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته به دلیل آلودگی هوا تعطیلی پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها را داشتیم، اما برای مقطع متوسطه این تعطیلی نبوده است و برگزاری امتحانات دی ماه به صورت حضوری انجام شده است و ابلاغی برای تعطیلی نداشتیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در این هفته به دلیل آلودگی هوا تا پایان هفته این آلودگی‌ها ادامه دارد و تعطیلی مداوم در این مقاطع تحصیلی راهکار مناسبی نیست و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان موافق این تعطیلی‌ها نیست.

امیرپور تصریح کرد: تعطیلی مداوم مدارس به دلیل آلودگی هوا تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا است که روی این موضوع تاکید دارند، تعطیلی مدارس یک مسکن موقتی است و راهکار نهایی و درمان نیست، منشأ آلودگی هوای اصفهان دانش‌آموزان نیستند و ایاب و ذهاب آنها تأثیری در افزایش آلودگی اصفهان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در شرایط آلودگی هوا در حیاط مدرسه فعالیت‌های فیزیکی نداشته باشند و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند این تعطیلی‌ها اجرا شده و مدارس این گروه از دانش‌آموزان تعطیل می‌شود.

پوشش واکسیناسیون ۹۶ درصد معلمان و ۹۰ درصد دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر قریب ۹۶ معلمان دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند و پوشش ۹۲ درصد دوز دوم و ۲۵ درصد دوز سوم واکسن کرونا برای فرهنگیان انجام شده و آمار واکسیناسیون معلمان رضایت بخش است.

امیرپور در مورد روند واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان استان اصفهان ادامه داد: برای گروه دانش‌آموزان پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون مدنظر بوده است و تاکنون قریب به ۹۰ درصد دانش‌آموزان نیز تاکنون واکسیناسیون کرونا را انجام دادند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ موردی از ابتلاء به سویه «اومیکرون» در بین دانش‌آموزان اعلام نشده است، با توجه به اینکه علائم این ویروس مشابه سرماخوردگی است و به مدارس در استان ابلاغ شده اگر دانش‌آموزی کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی را داشته باشد از ورود او به مدرسه و حضور در کلاس درس به مدت دو هفته تا بهبودی کامل جلوگیری می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: داشتن کارت واکسن دانش‌آموزان برای دادن امتحانات دی ماه ضروری نیست، احتمال دارد دانش‌آموزی به دلیل بیماری زمینه‌ای و توصیه پزشکی واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند، به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که واکسن کرونا را تزریق کنند اما شرط ورود به جلسه امتحانات داشتن کارت واکسن کرونا نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد