hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چهاردهمین نمایشگاه صنعت در استان مرکزی افتتاح شد

چهاردهمین نمایشگاه صنعت در استان مرکزی افتتاح شد

ایسنا/مرکزی چهاردهمین نمایشگاه صنعت در استان مرکزی با حضور ۱۵۰ شرکت کننده برگزار شد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی سه شنبه ۲۱ دی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی اظهار کرد: بالغ بر ۱۵۰ شرکت به ویژه از صنایع کوچک و متوسط و شرکت های مطرح و نام آور کشور در مساحت ۱۰ هزار مترمربعی این نمایشگاه به صورت فعال حضور دارند.

وی افزود: این نمایشگاه در حوزه صنعت امیدآفرین است و از فعالان صنعتی و ...و جوانان و خانواده ها دعوت می کنیم تا توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی کشور و استان را با حضور در این نمایشگاه مشاهده کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شرکت‌ها و واحدهای تولیدی بزرگی از کشور و استان مرکزی در این نمایشگاه حضور دارند که امیدواریم بتوانند در این فرآیند صنعتی نسبت به معرفی ظرفیت‌های خود و جلب مشارکت و تقاضا موفق عمل کنند.

مخلص الائمه بیان کرد: استان مرکزی یکی از قطب های مهم صنعت است و به دلیل اینکه قطب کشاورزی نیز هست این دو بخش می‌توانند در تعامل با یکدیگر حرکت کنند به ویژه اینکه در شاهراه تبادلات کشور هم قرار دارند لذا می توانند هم افزایی جدی در این حوزه داشته باشند.

وی ادامه داد: در چهاردهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی صنایع سنگین و کارخانه‌ساز از جمله آذرآب، ماشین‌سازی، هپکو و کمباین سازی که برخی از آنها به دلیل مدیریت ناکارآمد خصوصی‌سازی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند حضور دارند که البته در یک ماه گذشته شرایط این واحدها رو به بهبودی حرکت کرده و امیدواریم با کمک مجموعه مدیریت کشور به مابقی شرکت‌های مشکل دار رسیدگی شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اقتصاد استان متمرکز در اراک نیست بلکه  شهرستان ساوه با شهرک صنعتی بزرگ کاوه که شمار بسیاری از واحدهای تولیدی صاحب نام کشور و استان را در خود جای داده نقش مهمی در توسعه استان دارد.

وی افزود: دولت به صنایع کوچک و متوسط به عنوان بنیه دفاعی اقتصاد کشور امیدوار است و به این واحدها اعتماد دارد و امید است که بتوانند ما را از این فرایند تحریم گسترده و جنگ اقتصادی تمام عیار نجات دهند.

طیب میرزایی، مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۱۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده برای برپایی چهاردهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی تجهیز شده است. 

وی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی ها و دستاوردها و توسعه بازار محصولات صنعتی و دانش بنیان برپا شده است. از همه شرکت ها و نواحی صنعتی در این نمایشگاه حضور  دارند.

میرزایی بیان کرد: ۱۵۰ شرکت کننده در قالب ۳۲۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند، استان مرکزی جزو استان های صنعتی برتر است و برگزاری این نمایشگاه با بالاترین تنوع گواه این موضوع است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد