hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امام جمعه همدان: دغدغه اصلی روحانیت اصیل، مردم، نظام و اسلام است

امام جمعه همدان: دغدغه اصلی روحانیت اصیل، مردم، نظام و اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، دغدغه اصلی روحانیت اصیل و ائمه جمعه را مردم، نظام و اسلام برشمرد و گفت: هرکس خدمت بیشتری به مردم داشته باشد به همان میزان نیز مورد حمایت روحانیت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه شنبه در دیدار ائمه جمعه استان با استاندار همدان ضمن تاکید بر اینکه اگر فردی به دنبال منافع شخصی بود هیچ وقت امام جمعه نمی‌شد، افزود: روحانیت اصیل خود را موظف به خدمت می‌داند، چرا که اگر غیر از این باشد، این فرد عالم دینی نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در طول ۴۲ سال گذشته نیز شاهد بوده‌ایم که محور رفتار، موضع گیری ها و تعاملات روحانیت، منافع اسلام و مردم است و هیچ‌گاه روحانیت اصیل شیعه در رفتارها و موضع گیری‌ها، منافع شخصی را لحاظ نکرده و نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه سیاست کلی رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت ها البته همراه با نقد منصفانه است، اظهار داشت: روحانیت هیچگاه به دنبال تضعیف و یا تخریب نبوده‌ و هدف از بیان برخی از مطالب، نقد منصفانه است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور، تاب و توان گرانی و تورم بیشتری را ندارد و لذا دولت در موضوعات مختلف با مردم صحبت کند و اغنا سازی صورت گیرد.

وی افزود: اگر موضوعی در خطبه‌ها مطرح می‌شود، مطالبه گری و رساندن درد و دغدغه جامعه و حرف مردم به گوش مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با قدردانی از رویکرد دولت در ارتباط با مردم اظهار داشت: بنای روحانیت کمک به دولت‌ها است زیرا منافع بیشتری به مردم خواهد رسید.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه اگر هر دولتی امروز بر سر کار بود فارغ از مباحث سیاسی، کمک به او در عرصه اقتصادی را وظیفه خود می‌دانستیم، افزود:  اقتصاد مسئله اصلی مردم است و باید در این عرصه همه در میدان حضور داشته باشند و به کمک دولت بیایند.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد دچار مشکل شود امنیت نیز با مشکل روبرو خواهد شد  گفت: بین اقتصاد و امنیت یک رابطه دو سویه حاکم است و مواجه هر کدام از آنها با مشکل، سبب بروز مشکلی در عرصه دیگر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان بنای ضربه زدن به نظام را دارد، افزود: برای دشمن، دولت، ائمه جمعه و نظام فرقی ندارد و همه را عضو یک مجموعه می‌داند.

آیت الله شعبانی موثقی به هجمه‌ها علیه دولت در فضای رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم دولت را قضاوت کنیم باید اول به آن فرصت دهیم و سپس از آن اشکال بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار بر آن است که دولت به دغدغه‌ها و توصیه‌های ائمه جمعه توجه کند، افزود: مطالباتی که توسط ائمه جمعه مطرح می‌شود، مطالبات مردمی است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد