hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تکمیل ۲ واحد بخار نیروگاه سبلان تا تابستان سال آینده

تکمیل ۲ واحد بخار نیروگاه سبلان تا تابستان سال آینده

ایسنا/اردبیل معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تعرفه برق در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و پیشنهادی نیز در این زمینه به مجلس ارائه نشده است.

همایون حائری ۲۱ دی در سفر به اردبیل و در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار کرد: در بخش تعرفه‌های برق برای سال آینده پیشنهاد شده است تا یارانه مشترکان پرمصرف قطع و حمایت از مشترکان با مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد.


وی تصریح کرد: مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند، همچنان از یارانه مورد نظر بهره‌مند خواهند شد و هیچ افزایش تعرفه‌ای برای آنها اعمال نمی‌شود.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی الگوی مصرف را برای مشترکان خانگی با حفظ رفاه و رفع نیازها یک الگوی استاندارد و مناسب با شاخصه‌های اعلام شده برشمرد و گفت: مشترکانی که پرمصرف هستند، نه تنها قطع یارانه برای آنها اعمال می‌شود بلکه به دلیل مصرف زیاد مشمول جریمه نیز خواهند شد.


حائری به بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اشاره کرد و افزود: این نیروگاه در بخش گازی و بخار در حال فعالیت است که تاکنون بخش‌های گازی آن به بهره‌برداری رسیده و یک واحد بخار آن نیز سال گذشته افتتاح شده است.


وی پیشرفت ۶۵ تا ۸۰ درصد واحد دوم و سوم بخار این نیروگاه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا تابستان سال آینده به شکل کامل هر ۲ واحد بخار این نیروگاه تکمیل و وارد مدار تولید شود.


حائری ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل را یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و ۱۲۰ مگاوات از این ظرفیت تولیدی وارد مدار شده است.


وی همراهی وزارت نیرو را در خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز و پرداخت منابع و تسهیلات برای سرمایه‌گذاران این پروژه عظیم یادآور شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود برای تابستان سال آینده برای رفع دغدغه‌های قطعی برق این نیروگاه با تمام ظرفیت وارد مدار تولید شود.


حائری در مورد تأمین سوخت دوم نیروگاه‌های گازی بیان کرد: با همکاری خوب وزارت نفت ما هیچ مشکلی را در تأمین سوخت جایگزین گاز برای نیروگاه‌های برق نداریم و قطعا در ۲ ماه پایانی زمستان قطعی برق را شاهد نخواهیم بود.


وی در مورد قطعی‌های فصل تابستان سال آینده و پیش‌بینی وزارت نیرو در این زمینه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا برای سال آینده نیز از ظرفیت همه نیروگاه‌ها استفاده کنیم تا با بهبود شرایط خشکسالی تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در جریان روند تکمیل ۲ واحد بخار این نیروگاه قرار گرفت و مقرر شد تا هر چه سریعتر این مجموعه‌ها وارد مدار شود.


حائری تاکید وزیر نیرو را مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش نیروگاهی تا تابستان سال آینده یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریمی سعی بر این است تا با استفاده از توان داخلی تمام نیروگاه‌های کشور تکمیل و زمینه بهره‌برداری آنها فراهم آید تا در کشور مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.


نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان که در ۷ واحد در حال بهره‌برداری است، برای تکمیل ۲ واحد باقیمانده نیز از منابع مالی به ویژه صندوق توسعه ملی به ارزش ۳۶۸ میلیون یورو استفاده می‌کند که تاکنون ۲۸۷ میلیون یوروی آن پرداخت شده و پروژه نیز در مجموع با پیشرفت ۷۱ درصد در همه بخش‌ها در حال تکمیل نهایی است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد