hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تولید بیش بیش از هشت میلیارد و 565 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

تولید بیش بیش از هشت میلیارد و 565 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه شهید سلیمانی کرمان

ایسنا/کرمان نیروگاه شهید سلیمانی کرمان از فروردین تا پایان آذر ماه امسال بالغ بر ۸میلیارد و۵۶۵ میلیون و ۷۴۷ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

حسین بحرالعلوم مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر بیان کرد: در نه ماه اخیر حدود 35 درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود 65 درصد در واحدهای گازی تولید شده است.

وی افزود: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از 2 دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

بحرالعلوم ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود به ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات‌های غیر مترقبه احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه‌روزی کارکنان خدوم نیروگاه، تمامی واحدهای این نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان در مدار تولید باشند. 
گفتنی است نیروگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی کرمان با 8 واحد گازی 159 مگاواتی و 4 واحد بخار 160 مگاواتی، در مجموع با ظرفیت منصوبه 1912 مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق خصوصا جنوب شرق  کشور دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد