hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم از افزایش ظرفیت جایگاه های CNG استان خبر داد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم از افزایش ظرفیت جایگاه های CNG استان خبر داد

با توجه به اهمیت جایگزینی و تبدیل سوخت و کمک به محیط زیست و ایجاد فرهنگ استفاده از سوخت پاک، منطقه قم در افزایش ظرفیت عرضه سوخت CNG در دو سال اخیر پیشگام بوده است                

به گزارش روابط عمومی شرکت مل پخش فرآورده های نفتی منطقه قم – در حال حاضر این استان دارای ۱۸ جایگاه تک منظوره و ۱۹ جایگاه دومنظوره می باشد. که پنج جایگاه ( ۷۲ تن، جمهوری، شیرازی، بهشت معصومه و جمکران ) دارای دو تجهیز (کمپرسور) می باشند. یعنی جمعاً ۴۲ دستگاه تجهیزات عرضه CNG در منطقه نصب شده اند. 

بر اساس این گزارش و به نقل از مدیر منطقه قم : مجموع ظرفیت کمپرسورهای نصب شده در منطقه بیش از ۴۸ هزار مترمکعب بر ساعت می باشد که قابلیت عرضه یک میلیون ۱۵۵ هزار مترمکعب CNG در طی ۲۴ ساعت داشته و در حال حاضر تعداد ۲۵۸ دستگاه نازل بصورت مستمر در جایگاه های CNG  استان فعال و  در حال خدمت رسانی می باشند. 

وی گفت : با پیگیری های انجام شده تاکنون دو جایگاه ( تعاونی ۵۷ و تعاونی ۵۸ ) در برنامه نصب تجهیزات جدید و افزایش ظرفیت بوده و چهار جایگاه ( یاس، زیتون، مهتاب سلطان وپارسیان ۲ ) در حال ساخت و دو جایگاه نیز ( ستاره درخشان میدانکو کوثر ) در مرحله مطالعاتی جهت افزایش ظرفیت می باشند

مهندس وزارتی ادامه دادند: پس از راه اندازی کامل جایگاه های مذکور ظرفیت عرضه سوخت CNG در منطقه به میزانیکصد هزار مترمکعب بر ساعت و تعداد نازلها به تعداد ۴۴ دستگاه افزایش خواهد یافت، از این رو در آینده نزدیک، شاهد افزایش ۲۱درصدی از نظر ظرفیت تجهیزات و افزایش ۱۷ درصدی در تعداد نازلها نیز خواهیم بود. 

مدیر منطقه قم در پایان گفت: تمام تلاش های این منطقه با همکاری بخش خصوصی به منظور افزایش خدمات سوخت رسانی به خودروهای مصرف کننده CNG با توجه به قرار گرفتن استان قم در مسیر اصلی مواصلاتی ۱۷ استان کشور می باشد که این موضوع، پس از شناسایی نقاط مصرف با تعداد مراجعه کنندگان بالا انجام گرفته است ضمن اینکه به منظور تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی، به افرادی که با هزینه شخصی نسبت به احداث جایگاه CNG اقدام نمایند کارمزد ویژه پرداخت خواهد شد، بدین ترتیب افرادی که در کلان شهرها اقدام به ساخت جایگاه با هزینه شخصی نمایند کارمزد ویژه ای نسبت به جایگاه های دولتی در همان شهر دریافت خواهند نمود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد