hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تسهیلات تبصره ۱۸، چشم انتظار انعقاد قرارداد بین وزارتخانه‌ها و بانک ها

تسهیلات تبصره ۱۸، چشم انتظار انعقاد قرارداد بین وزارتخانه‌ها و بانک ها

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: هنوز تسهیلات تبصره ۱۸ اختصاص نیافته و اعطای این تسهیلات منتظر انعقاد قرارداد میان وزارتخانه ها و بانک ها است.

مجید درخشانی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بعد از اینکه این قرارداد منعقد شد باید به دستگاه ها ابلاغ شود تا بعد از آن بتوان اقدامات لازم برای جذب این تسهیلات را انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر کمیته های استانی برای مصوب شدن طرح های مورد نظر جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ فعال شده و طرح هایی نیز در این کمیته مصوبه دریافت کرده است.

درخشانی ادامه داد: به نظر می رسد جدیدا قرارداد عاملیت میان بانک و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است.

وی در ادامه از معرفی ۴۷ طرح نهایی برای معرفی به بانک ها برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و اظهارکرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این ۴۷ طرح، ۱۱۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح های اقتصادی معرفی شده، گفت: پارک علم و فناوری، ۱۷ طرح پیشنهادی دارد که از این تعداد ۱۴ مورد با ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به تایید استان رسیده است.

وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز ۱۰ طرح اقتصادی پیشنهادی دارد که چهار مورد با ۱۵ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: بیشترین تعداد طرح پیشنهادی نیز مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان با ۳۴ طرح است که ۲۹ مورد با ۷۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: در مجموع، ۶۱ طرح از سوی دستگاه ها معرفی شده که ۴۷ مورد از آن ها با ۱۱۸ میلیارد تومان به تصویب استان رسیده و برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل در استان معرفی می شود.

وی گفت: تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، حدود ۳۲ هزار ملیلیارد تومان اعتبار دارد که سهم خراسان شمالی در صورت تخصیص ۱۰۰درصدی، حدود یک هزار میلیارد تومان (۳.۱ درصد) می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد