hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قالیباف: حل چالش‌های سیاستگذاری و اقتصادی، مشکل مسکن را رفع می‌کند

قالیباف: حل چالش‌های سیاستگذاری و اقتصادی، مشکل مسکن را رفع می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی چالش‌های اقتصادی و سیاستگذاری درکنار نحوه اجرا را از چالش‌های مسکن در کشور برشمرد و بر ضرورت اصلاح آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد باقر قالیباف» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش کمیسیون عمران در مورد قانون جهش تولید مسکن و سخنان نمایندگان و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع بندی این گزارش گفت: وقتی به شهرهای محروم و نیازمند می‌رویم، آنها خواهشی دارند مبنی بر اینکه به غیر از این کمک‌ها، اگر اشتغال فرزندان و مسکن ما را حل کنید، در این صورت می‌توانیم خودمان را اداره کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع تقریبا در همه بخش‌های حاشیه‌ای شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها وجود دارد. پس مسکن موضوع مهمی است. بر همین اساس مجلس یازدهم موضوع مسکن را به عنوان یک پیشران جدی در اولویت گذاشته که هم در اقتصاد و اشتغال اثر گذار است و هم بیشترین تاثیر را در افزایش قدرت خرید خانواده ایفا خواهد کرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه در بخش مسکن ۲ چالش وجوددارد، تاکید کرد:  یکی چالش اقتصادی است و دوم سیاستگذاری مشخص و قانون محکم و مجری جدی برای پیاده‌سازی این سیاست گذاری‌ها و راهبری‌ها در حوزه مسکن است که واقعاً نبوده. اگر این سیاستگذاری درست شود که البته توضیح خواهم داد که قانون جهش تولید مسکن چگونه موضوع را حل کرده است، موضوع اقتصادی در بخش مسکن هم کنترل می‌شود و سبب تامین مسکن خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به حقوق‌ها و درآمدهایی که وجوددارد، بخشی از اقشار ما تا ۱۲۰ سال دیگر هم صاحب خانه نمی‌شوند که این واقعیتی است که وجود دارد.

 ادامه دارد...


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد