hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پاسخ به ابهامات نسل جوان/پیشکسوتان دفاع مقدس تجارب و ارزش‌ها را به نسل بعد منتقل کنند

پاسخ به ابهامات نسل جوان/پیشکسوتان دفاع مقدس تجارب و ارزش‌ها را به نسل بعد منتقل کنند

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: به ابهامات و سوالات نسل جوان به خوبی پاسخ داده شود تا درک کنند چگونه یک ملت تحت همه تحریم‌ها و فشارهای سنگین برابر قدرت‌ها ایستادگی کرد و سربلند بیرون آمد؛ بنابراین پیشکسوتان دفاع مقدس تجربه‌ها و ارزش‌ها را به نسل آینده برساند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرلشکر پاسدار محمد باقری روز سه‌شنبه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با اشاره به جایگاه و اهمیت و همچنین تبیین تاریخ دفاع مقدس، گفت: 

رییس ستادکل نیروهای مسلح افزود: به هر میزانی که در این رابطه بکوشیم باز هم نمی‌توانیم اهمیت و جایگاه دفاع مقدس را در تاریخ کشور، منطقه و سراسر جهان بیان کنیم.  

سرلشکر باقری تصریح کرد: ملت‌ها براساس اتفاقات بزرگ تاریخی‌شان رشد می‌کنند و ساخته می‌شوند و افق‌های جدیدی برایشان ایجاد می‌شود و بالعکس، چنانچه نتوانند از تاریخ خود بهره لازم را ببرند آینده‌ای تاریک برای خود رقم زده‌اند.

وی ادامه داد:  ملت ایران بعد از سال‌ها و قرن‌ها حقارت توانست با لطف خداوند و رهبری روحانیت به ویژه حضرت امام راحل، انقلاب اسلامی را شکل دهد و بعد از آن توطئه‌های متعدد و جنگ بزرگی علیه ملت ما تحمیل شد. ملت بزرگ ما در هشت سال دفاع مقدس توانست با دست خالی به گونه‌ای ایستادگی کند که افتخار بزرگی را رقم بزند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: گذر زمان و شکل‌گیری نسل‌ها می‌تواند منجر به فراموشی و غبار گرفتگی و زنگارزدگی آن اتفاق بزرگ شود. دروغ پراکنی دشمنان می‌تواند واقعیت درخشان آن دوران را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد. بنابراین آنچه که می تواند از آن خطرها جلوگیری کند آن است که واقعیات دفاع مقدس را بتوانیم بدون تحریف اغراق و دروغ، با زبان هنر و شیوه‌های هنری و جذاب برای نسل‌های بعد بیان کنیم. این خود به خود موجب کنار رفتن غبارها و زنگارها و نقش بر آب شدن توطئه‌های می‌شود و نسلی با همان روحیات را تربیت می‌کند.

سرلشکر باقری با اشاره مسئولیت سنگین فعالیت در حوزه دفاع مقدس، گفت: آنچه یک ملت را می سازد این روحیه و فرهنگ است وگرنه فناوری روز و چیزهای دیگر که در جهان دیده می‌شود به دلیل فقدان بنیادهای قوی ناپایدار است و منجر به تباهی و فساد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  مسئولیتی که مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند سنگین است و روز به روز باید با ابداع و تنوع در کار بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کند. من هم در حد توفیقی که پیدا می کنم دائماً تلاش می‌کنم که در خدمت عزیزان باشم.  

سرلشکر باقری گفت: امیدوارم با تلاش عزیزان این موزه‌ها به عنوان مرکز فرهنگی و دفاع مقدس محل گرد آمدن و تبادل اندیشه و نظر و خوشه چینی جوانان قرار بگیرد و خاطرات و واقعیات دفاع مقدس بیان بشود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: طبیعی است در این فرآیند ملاحظات و ریزه‌کاری‌های فراوانی وجود داشته باشد. در زمینه طراحی و اجرای موزه‌های دفاع مقدس  شما ثابت کردید که می‌توانید کارهای متعددی انجام دهید و خوشحالم که پروژه‌های متعددی در راستای درک واقعیات دفاع مقدس از طریق موزه‌ها تبیین شده است.

سرلشکر باقری یادآور شد: انتظار داریم روحیه مقاومت در جامعه ارتقا پیدا کند و گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه رواج یابد و در نسل‌های آینده باقی بماند.  علاوه بر این انتظار داریم وحدت و یکپارچگی ملی در کشور ما عمق بیشتری پیدا کند و مردم و جوانان به قدرت الهی و صدق و دعای الهی اعتقاد قلبی داشته باشند. امید به آینده و امید به توان ملی و خود اتکایی در مردم تقویت شود. همچنین انتظار داریم اراده و انگیزه و تاب آوری برابر سختی‌ها و مشکلات افزایش یابد.  یکی از راه‌های آن این است که واقعیاتی که در مقطع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اتفاق افتاده به خوبی به نسل حاضر و آینده منتقل شود و در جان و روح جوانان ما بنشیند.

وی افزود: باید ابهامات و سوالات نسل جوان به خوبی پاسخ داده شود و آنها درک کنند که چگونه یک ملت با همه تحریم‌ها و فشارها و تهاجمات سنگین در برابر همه قدرت‌های روز جهان و بدون یار و یاور این گونه ایستادگی کردن و سربلند از دفاع مقدس بیرون آمدند و  پیشکسوتان دفاع مقدس باید این تجربه‌ها و ارزش‌ها را به نسل آینده برساند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با یادآوری این نکته که ما در ابتدای  بیانیه گام دوم انقلاب هستیم، گفت:  با این بیانیه ارزشمند که رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین کرده‌اند قرار است یک نسل بزرگی در ۴۰ سال آینده، راه پرشکوه گذشته را بهتر و هم آرمانی‌تر با پیشرفت بهتر طی کنند. درک و بیان همسانی‌ها و ویژگی‌ها که از دهه ابتدای انقلاب و دفاع مقدس و ۴۰ سال اول می‌تواند برای ۴۰ سال دوم قابل استفاده و توشه راه باشد. بنابراین تبیین این بیانیه مسئولیت دیگری است که شما در این بنیاد دارید.  

سرلشکر باقری با اشاره به جریان مقاومت تأکید کرد: مساله محور مقاومت و تأثیر دفاع مقدس و شکل‌گیری محور مقاومت و توسعه آن به نقش آفرینی بی‌نظیری که محور مقاومت دارد از موضوعات اساسی است که دوستان باید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به آن بپردازند.  

وی یا بیان این که خدا را شاکریم که بخشی از موزه ملی دفاع مقدس به موضوع محور مقاومت اختصاص پیدا کرده و آثاری از تلاش‌های شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش در اینجا آماده شده است، گفت: فعالیتهای این شهیدان باید تکثیر شود و به استان‌ها برود تا مردم و خانواده‌های شهدای حرم و همه نسل فعلی و آتی و آینده از واقعیتی که اتفاق افتاده مطلع شوند.

سرلشکر باقری گفت: اگر چنین فعالیت‌هایی نبود نه تنها کشورهایی از منطقه اکنون در اختیار حکومت‌هایی از جنس داعش و امثال آن بودند بلکه امنیت مرزها و استان‌های مرزی و سراسر کشور دچار خطر و تهدید اساسی می‌شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که دشمنان تلاش می‌کند در کشور ایجاد کنند ایجاد تفرقه و آسیب به وحدت ملی و انسجام ملی با بهره‌گیری از تنوع قومی و ویژگی‌های مذهبی کشور است که البته دفاع مقدس در جهت مبارزه با این آسیب هم کارنامه درخشانی دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد