hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تزریق سالانه هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در بودجه محقق نشده است

تزریق سالانه هزار میلیارد تومان برای تولید مسکن در بودجه محقق نشده است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تزریق سالانه هزار میلیارد تومان برای توسعه و حمایت از تولید مسکن در بودجه ۱۴۰۱ دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه(۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد جهش تولید مسکن  در دستور کار قرار گرفت و «محمدحسین فرهنگی» در این باره گفت: مواردی که در قانون جهش تولید مسکن تصویب شد، محورهایی داشت که به این محورها به خوبی توجه نشده است. یکی از این محورها این بود که از کارهای موازی در تولید مسکن جلوگیری شود ولی هنوز تکلیف و آیین نامه این قانون برای دستگاه هایی مانند وزارت راه، وزارت کشور و دستگاه ذیربط دیگر نوشته نشده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود:  هزینه های تکراری سبب معطل ماندن ساخت مسکن می‌شوند. همچنین در مورد مسجد نیز گفته شده بود که مسجد هم در کنار مجموعه‌هایی که ساخته می‌شوند در نظر گرفته شود. اما در پروژه‌ها این موضوع دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: قانون جهشتولید بر تزریق سالانه هزار میلیارد تومان به مجموعه توسعه و حمایت از تولید مسکن تاکید دارد  ولی این موضوع در بودجه ۱۴۰۱دیده نشده است.

فرهنگی تاکید کرد: قیمت بالایی ماهانه برای پرداخت‌ها اقساط خرید مسکن اعلام شده که سبب نگرانی مردم است. همچنین قرار بود زمین‌های واگذاری رایگان باشد ولی به سراغ زمین های اوقافی رفتید و هزینه‌های هنگفتی از ذی نفعان گرفته می‌شود که این مبالغ برای ۸ هزار واحد است. بر همین اساس اگر نیاز به اذن رهبری یا هر اقدام دیگری است باید انجام شود تا مردم زیر بار این مشکل نروند.

وی خاطرنشان کرد:  قراردادهای ساخت به صورت رقابتی بسته نمی‌شود وبا لابی و مذاکره است که در آن مفاسدی وجود دارد و خواهشم این است که کار به این مهمی حتماً با ظرافت‌هایی  توسط مجریان عزیز در نظر گرفته شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد