hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > وزیر بهداشت به تفاوت حقوق‌ها در بخش خصوصی و دولتی رسیدگی کند

وزیر بهداشت به تفاوت حقوق‌ها در بخش خصوصی و دولتی رسیدگی کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست نسبت به ساماندهی بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تفاوت پرداخت حقوق‌های پزشکان در بخش خصوصی و دولتی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه(۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال «مسعود پزشکیان» و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه علت عدم پایبندی به قانون برنامه و تعهد حین اخذ رای در بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب چیست؟ 

نماینده مردم تبریز در این باره گفت: افرادی که در بیمارستان‌ها یا کلینیک های خصوصی، فعالیت می‌کنند، ولی نمی‌توانند سکان دار نهادی باشند که خدمت به مردم جز اولویت هایش است.

وی افزود: باید این ساختار درست شود و  دغدغه مدیران به جز درمان و کمک به محرومان نباشد. سوال من از شما نمایندگان و وزیر محترم این است آیا فردی که کلینیکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دارد و خارج از تعرفه بیمارستان در بخش خصوصی عمل جراحی انجام می‌داده است، می تواند یک دانشگاه و بیمارستان علوم پزشکی را اداره کند؟

پزشکیان تاکید کرد: اینکه حرف از شهدا و انقلاب و خون شهید بزنیم ولی بیرون از بیمارستان به افرادی خاص سرویس بدهیم، خلاف آرمان های انقلاب است. ما باید کاری کنیم که وقتی مردم به بیمارستان دولتی می آیند راضی باشند در غیر این صورت فقط شعار داده ایم. باید در پرداخت حقوق به پزشکانی که تمام وقت کار می کنند با افرادی که وقت خود را در بیمارستان های خصوصی و سرویس دهی به افراد خاص وقت می گذارند، تفاوت قائل باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوه پرداخت حقوق در بخش خصوصی و بخش دولتی باید تغییر کند و   یک پزشک در بخش خصوصی ۳۰ تا ۴۰ میلیون دریافت می کند و پزشکی در روستاهای محروم حقوق ۶ میلیونی دریافت می کند، این روند ژرداختی به ژزشکان تبعیض امیز است.

ادامه دارد...

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد