hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جهان باید پذیرای شرایط مالی سخت شود

جهان باید پذیرای شرایط مالی سخت شود

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: اقتصادهای نوظهور باید برای افزایش نرخ بهره آمریکا آماده شوند و هشدار داد که حرکت‌های فدرال رزرو سریع‌تر از حد انتظار می‌تواند بازارهای مالی را متزلزل کند و باعث خروج سرمایه و کاهش ارزش پول در خارج از آمریکا شود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول گفت: انتظار دارد رشد قوی ایالات‌متحده ادامه یابد و تورم احتمالا در اواخر سال تعدیل شود. این وام‌دهنده جهانی قرار است پیش‌بینی‌های جدید اقتصاد جهانی را در ۲۵ ژانویه منتشر کند.

در این بیانیه آمده است که تشدید تدریجی سیاست پولی ایالات‌متحده احتمالا تاثیر کمی بر بازارهای در حال ظهور خواهد داشت و تقاضای خارجی تاثیر افزایش هزینه‌های تامین مالی را خنثی می‌کند اما تورم گسترده دستمزد در ایالات‌متحده یا محدودیت‌های عرضه پایدار می‌تواند قیمت‌ها را بیش از حد انتظار افزایش دهند و انتظارات برای تورم سریع‌تر را تقویت کنند و باعث افزایش سریع‌تر نرخ توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده شوند.

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به خطرات ناشی از افزایش سریع‌تر از حد انتظار نرخ بهره بانک مرکزی و شیوع مجدد همه‌گیری گفت: «اقتصادهای نوظهور باید برای دوره‌های مهم تلاطم اقتصادی آماده شوند.»

جیمز بولارد، رئیس فدرال‌رزرو سنت لوئیس گفت: فدرال‌ رزرو می‌تواند در ماه مارس، زودتر از آنچه قبلا انتظار می‌رفت، نرخ بهره را افزایش دهد.

افزایش سریع‌تر نرخ بهره فدرال‌ رزرو می‌تواند بازارهای مالی را متزلزل و شرایط مالی را در سطح جهانی سخت کند.

مقامات ارشد صندوق بین المللی پول گفتند: این تحولات می‌تواند با کاهش تقاضا و تجارت ایالات‌متحده همراه باشد و ممکن است منجر به خروج سرمایه و کاهش ارزش پول در بازارهای نوظهور شود.

این صندوق گفت: بازارهای نوظهور با فشارهای تورمی بیشتر یا نهادهای ضعیف‌تر باید سریعا ارزها را کاهش و نرخ‌های بهره را افزایش دهند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد