hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نوشهر میزبان چهارمین جشنواره ملی ترنم فتح شد

نوشهر میزبان چهارمین جشنواره ملی ترنم فتح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت که چهارمین جشنواره ملی « ترنم فتح » با هدف معرفی برترین موزیک نیروهای مسلح در نوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سردار عبدالله ملکی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری این جشنواره در نوشهر افزود که این جشنواره روز ۱۹ بهمن ماه سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش ویژه ای که این نیرو در پیروزی انقلاب اسلامی داشتن ، برگزار خواهد شد.

وی هدف برگزاری این جشنواره ملی را تقویت گروه موزیک نیروهای مسلح کشور و ایجاد طراوات، شادی و نشاط در جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: در این جشنواره ملی چهار گروه منتخب کشوری موزیک نیروهای مسلح شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را با ۱۲۰ نوازنده خواهند نواخت و هیات داوران هم گروه برتر را انتخاب خواهد کرد.

ملکی علت میزبانی نوشهر از این رویداد فرهنگی را وجود دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در این شهرستان و جایگاه گروه موزیک این دانشگاه برشمرد که در سه جشنو اره گذشته رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت که این جشنواره به صورت زنده و ویدئو کنفرانس نیز در تمامی نیروهای مسلح کشور پخش خواهد شد و مهمان ویژه آن نیز سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان لشکری خواهند بود.

وی جایزه نقدی این جشنواره را ۴۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : تجلیل از چهار خانواده شهید و چهار هنرمند مطرح موسیقی به همراه چاپ کتاب جشنواره از برنامه های جنبی این رویداد فرهنگی است.

جشنواره ملی ترنم فتح در سه مرحله استانی ، منطقه ای و کشوری برگزار می شود. در مرحله استانی یگان‌های موزیک نیروهای مسلح همان استان با یکدیگر رقابت می کنند. برترین های هر استان در هفت منطقه با هم به رقابت می پردازند و برترین های مناطق هم به جشنواره ملی راه می یابند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد