hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کمیسیون عمران کلیات طرح ساماندهی ساخت و ساز در حریم روستاها را تصویب کرد

کمیسیون عمران کلیات طرح ساماندهی ساخت و ساز در حریم روستاها را تصویب کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالجلال ایری» در توضیح نشست روز یک شنبه شب (۱۹ دی ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده، میزان خسارت‌های وارد شده و اقدامات و کمک‌های انجام شده به مردم توسط مسوولان ستاد مدیریت بحران، سازمان هواشناسی، و وزارت نیرو ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: مسوولان درباره اقلام توزیع شده اعم از چادر، موکت، پتو و موارد غذایی میان آسیب دیدگان و میزان اقلام امدادی ارسال شده از استان‌های پشتیبان و سازمان امداد برای تقویت انبارهای امدادی، عملیات‌های نجات، تخلیه آب منازل مسکونی و خدمات امداد و نجات هوایی، وضعیت بارش باران و سیلاب در رخداد اخیر، وضعیت مخازن آب سدها و... گزارش هایی را ارائه دادند.

وی ادامه داد: طبق گزارش وزارت نیرو میزان خسارت سیل به تاسیسات آب و فاضلاب در ۴۶ شهر و ۳۵۵ روستا بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است. از طرفی مقرر شد مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل اخیر در جنوب کشور پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاداتی که در این نشست برای پیشگیری و مقابله با وقوع چنین رخدادهایی توسط نمایندگان مطرح شد، گفت: مقرر شد، اعضای کمیسیون عمران پس از بررسی گزارشات و ارزیابی‌های حضوری، گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

ایری تاکید کرد: در این نشست رییس بنیاد مسکن گزارشی از اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در خصوص بازسازی منازل آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه به ویژه در سیل اخیر و همچنین مقاوم سازی منازل روستایی ارائه کرد. طبق گزارش وی تمام واحدهای روستایی تا پایان سال ۱۴۱۰ مقام سازی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: دستور کار دیگر کمیسیون عمران بررسی کلیات طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری بود که پس از بحث و گفت و گو، به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارسال شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد