hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سردارسلامی: شهدا نشانه‌های تسلیم نشدن ملت فداکار ایران در مقابل استکبار است

سردارسلامی: شهدا نشانه‌های تسلیم نشدن ملت فداکار ایران در مقابل استکبار است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید احمد کاظمی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همه شهدا وفای به عهد و نشانه های فداکاری یک ملت هستند که اجازه ندادند تسلیم، کرنش و تعظیم در مقابل استکباران به نام این ملت بزرگ نوشته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا سردار حسین سلامی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای عرفه – سرلشکر پاسدار حاج احمد کاظمی و جمعی از  همقطاران او  که در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) سپاه تهران بزگ برگزار شد، افزود: این روزها عطر و رایحه دل انگیز شهادت در فضای جامعه  دلدادگان خدا را نوازش می هد.

وی افزود: از یک طرف شهادت خصرف فاطمه س و از طرف دیگر سالروز شهادت فرمانده رشید و پرافتخار عالم اسلام اسطوره فراموش نشدنی تاریخ اسلام و ایران، آن مرد بزرگی که خورشید درخشان در آسمان شهادت جاودانه باقی ماند شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان او بود.

فرمانده کل سپاه گفت: این که می بینید شهیدانی در کرخه و کارون و اروند، فکه و شلمچه و طلاییه و حلبچه  در گلزار شهدا ما  رخ در نقاب خاک کشیده اند  رخساره معنوی و جمال ملکوتی و جلال الهی آنان تا ابد  زنده و جاری است. این که  می بینید شهیدانی در عراق و یمن و سوریه  تشییع می شود نشان دهنده گسترش کرانه های نبرد  بین مسلمانان و مستکبران است.

سردار سلامی افزود:  این حقیقت نشان می‌دهد پیشانی جبهه وسیع شده است. ما تمرکز را از قلب انقلاب برداشته ایم. دشمن را از اینکه بر این سرزمین متمرکز شود متفرق ساخته ایم و روح و بیرق جهاد در همه جا برافراشته است و نشان می‌دهد انقلاب جلو رفته است. سرزمین‌ها و دل‌های وسیعی را و قلب های بی شماری را در تسخیر و تصرف خود قرار داده است نشان می‌دهد دشمن در حال عقب‌نشینی است.

وی ادامه داد: این حقایق را ما در گستره و پهناوری جغرافیای شهادت به زیبایی می‌بینیم یعنی موازنه در حال تغییر است. یعنی نبرد بین استکبار و اسلام حقیقتی است که از مرزهای ایران گذشته است. سرزمین‌های اسلامی به هم پیوند خورده است و اخوت ها فراتر از زبان ها و لهجه ها و فرهنگ‌ها و قومیت‌ها و مرزها، ریشه‌دار و عمیق و مستحکم شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه  جهاد امروز یک حقیقت جاری است گفت:  جوانان مسلمان با الهام از همین شهیدانی که تصاویر مبارک شان در مقابل دیدگان شماست روح جهاد را دریافتند عشق به شهادت امروز برای جوانان ما به یک آرزو تبدیل شده است  این یعنی تحرک، آگاهی و شکوه ایمان یعنی گسترش روح آزادگی و حریت و کرامت و شرف است.

سردار سلامی افزود: اگر در جهاد در جهان اسلام برقرار باشد مسلمانان ذلیل نمی شوند  این کلام مولا امیر مومنان علی علیه السلام است که جهاد را بابی از باب‌های جنت می‌داند که برای بندگان خدا افتتاح شده است و ترک جهاد را معادل پوشاندن لباس ذلت بر هر قومی توسط خداوند می‌داند.

وی ادامه داد: شهید احمد کاظمی و همه شهدای دیگر  وفای به عهد و نشانه های فداکاری یک ملت هستند که اجازه ندادند تسلیم، کرنش و تعظیم در مقابل استکباران به نام این ملت بزرگ نوشته شود.  آنها تاریخی را نوشتم که سرشار از عزت، روح مقاومت و از ایستادگی در مقابل ظالم و از ندا دادن پیام عدالت و از حریت انسان و آزادی انسان و اسارت بردگی  طاغوت و از استقلال یک ملت است که این مفاهیم در دنیای امروز هرگز به آسانی برای هیچ ملتی حاصل نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تاریخ اسلام سراسر از وقایع تلخ و شیرین است گفت: یادآوری هایی که خداوند در موضوع نصرت خود و نعمت های الهی به مومنان فرموده است که هر زمان خورشید اسلام طلوع می کند تا عالم را در پرتوی انوار درخشان خویش به عدالت، آزادی و کرامت انسان برساند مستکبران در مقابل آن می ایستند. امکان ندارد اسلام برای تشکیل حاکمیت و ایجاد قدرت و آزادی مسلمانان جاری شود و مستکبران در مقابل آن نیستند.

ادامه دارد...

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد