hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رای کمیسیون اقتصادی به مستثنی شدن مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه

رای کمیسیون اقتصادی به مستثنی شدن مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در بخش مالیات بر عایدی سرمایه مقرر شد مناطق آزاد و ویژه مستثی شوند.

غلامرضا مرحبا روز یکشنبه از بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در فرایند قانونگذاری مشورت‌های مستمری با شورای نگهبان داریم که اگر ایراد یا مشکلی در مرحله تدوین قانون وجود دارد در مرحله اولیه اصلاح و مدیریت شود و زمان در رفت و برگشت بین این دو نهاد هدر نرود.

نماینده مردم‌ آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بعضی از فقها، حقوقدانان و مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان مشورت هایی داشتیم و به جمع‌بندی رسیدیم و اصلاحات مورد نظر به تصویب کمیسیون رسید.

مرحبا از بررسی مسائل بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مقرر شد کارگروهی در کمیسیون اقتصادی برای رسیدگی به پیشنهادات بودجه ای تشکیل شود و غیر از سه نفر از اعضای منتخب کمیسیون که در کمیسیون تلفیق حضور دارند بقیه اعضای کمیسیون هم می‌توانند در این کارگروه حضور داشته و نقطه نظراتشان را بیان کنند و این یک رویه جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مالیات بر عایدی سرمایه، قرار بر این شد که مناطق آزاد و ویژه مستثنی شوند و این موضوع در کمیسیون تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین از حضور مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات در نشست امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد و افزود: رییس دیوان محاسبات و همکارانش در کمیسیون حضور داشتند و گزارش تفریغ بودجه و پیشنهاداتی را در مورد لزوم اعمال بعضی اصلاحات ارائه کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد