hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آرامش در قزاقستان برای جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

آرامش در قزاقستان برای جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان با محکوم کردن هر گونه تنش در منطقه، گفت: آرامش و ثبات در قزاقستان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

غلامرضا نوری قزلجه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بی ثباتی و ناامنی در آسیای مرکزی شرایط را برای فعالیت گروه های تروریستی فراهم می کند، افزود: دولت و مردم قزاقستان باید هوشیار باشند که ناامنی و بی ثباتی فضا را برای حضور این گونه جریانات تکفیری فراهم نکند.

وی  اظهار داشت: دولت و ملت قزاقستان در حوادث مهم همراه ملت ایران بودند و آرامش و ثبات در این کشور برای ما مهم و باارزش است و بر ارتباطات دو طرف موثر است که بر همین مبنا جمهوری اسلامی ایران همواره از آرامش در این کشور استقبال می‌کند.

نوری قزلجه با بیان اینکه تنش و درگیری‌هایی که منجر به برخورد شدید شود نباید ادامه پیدا کند، گفت: امیدواریم مردم و دولت این کشور هرچه سریع تر مسائل را  حل کنند و فعالان سیاسی و نمایندگان در آرام کردن اوضاع این کشور کمک و نقش خود را برای آرامش بخشیدن  به شرایط قزاقستان به خوبی ایفا کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی مداخله کشورهای خارجی در چنین شرایطی را به هیچ وجه صلاح ندانست و اضافه کرد: ملت و جامعه سیاسی قزاقستان در کنار دولت این کشور این توانایی را دارند که بحران ایجاد شده را به سرعت حل کنند و هرگونه مداخله خارجی مساله را پیچیده تر می کند.

نوری قزلجه بر هوشیاری دولت و مردم قزاقستان در این شرایط حساس تاکید و اضافه کرد: فضای موجود و ناامنی نتایج خطرناکی برای همه خواهد داشت و امیدواریم اتفاقات اخیر این کشور هرچه سریع تر به شکل مسالمت آمیز خاتمه یابد.

به گزارش ایرنا، اعتراض های مردمی در قزاقستان یک هفته پیش در مخالفت با افزایش بهای سوخت در این کشور سردسیرآغاز شد و سپس به نارضایتی های گسترده تری نسبت به دولت گسترش یافت و در پی آن وضعیت فوق العاده دو هفته ای در قزاقستان اعلام، مقررات منع رفت و آمد برقرار شده و دولت استعفا داده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد