hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استاندار همدان: قدردان سلحشوری‌های فرماندهان مقتدر نظامی ایران هستیم

استاندار همدان: قدردان سلحشوری‌های فرماندهان مقتدر نظامی ایران هستیم

استاندار همدان با اشاره به اینکه امثال امیر سرتیپ «محمد جوادی» حماسه‌های پرافتخار این سرزمین را رقم‌ زدند، گفت: همواره قدردان سلحشوری‌های فرماندهان مقتدر نظامی و انتظامی کشور در دوران دفاع مقدس و همچنین حفظ امنیت و آرامش ایران اسلامی هستیم.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» در باغ موزه دفاع مقدس همدان، اظهار داشت: بی‌شک اگر مجاهدت‌های امثال امیر جوادی نبود، سنندج به دست استکبار می‌افتاد و انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شد.

وی تصریح کرد: وجود فرماندهان بزرگی همچون امیر جوادی باعث شده تا اقدامات ضد انقلاب در شهرستان‌های دیگری همچون، ترکمن‌صحرا، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان ناکام بماند و به شکست محتوم شود. 

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: وقتی اقدامات و کوشش‌های ضدانقلابی دشمنان در اوایل انقلاب با شکست مواجه شد،استکبار جهانی با همراهی و همکاری صدام حسین، جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: استدلال و خیال باطل آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی این بود که ایران در اوایل انقلاب دارای یک نیرو یا ارتش منسجمی برای دفاع نیست و ما موفق خواهیم شد که کشور ایران را اشغال کنیم. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه آمریکا و دیگر دشمنان غافل از این نکته بودند که نیروهای ارتش(زمینی، هوایی و دریایی) معتقد، متدین و مردمی هستند، افزود: امثال امیر محمد جوادی و بخش‌های مختلف نیروهای نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه و جانانه در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند. 

وی تصریح کرد: در آن زمان که هنوز بسیج شکل نگرفته بود، نیروهای مردمی با حرکت از نقاط مختلف کشور توانستند در کنار دیگر رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس، حماسه پرافتخار این سرزمین را رقم بزنند.

استاندار همدان با قدردانی از همه سلحشوری و حماسه‌آفرینی‌ رزمندگان اسلام در بخش‌های مختلف دفاع مقدس، افزود: اقدام پسندیده فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان در راستای تجلیل از امیر جوادی می‌تواند به عنوان یک سنت حسنه در استان و کشور جاری شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه از همه کسانی که سلحشوری کرده و خدمت صادقانه و خالصانه برای ایران عزیز اسلامی داشته اند باید در حضور خانواده تجلیل و قدردانی شود، گفت: آنها باید بدانند که ما به ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و سلحشوری‌هایشان در بخش‌های مختلف نظامی ارج می‌نهیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به دنبال ساماندهی یک پایگاه برای مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی بودند، افزود: یکی از اقدامات استکبار جهانی در کردستان روی داد که ضد انقلابیون را ساماندهی و پشتیبانی کرد تا با اشغال و جداسازی بخشی از سرزمین ایران، از آن به عنوان یک پایگاه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند. 

استاندار همدان اظهار داشت: اگر امثال امیر جوادی در آن زمان نبودند و پادگان سقوط می‌کرد، سرنوشت انقلاب و نظام نامعلوم بود. 

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه قیام مردم قم در ۱۹ دی سرآغاز حرکتی قابل تقدیر برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی، افراد شرور و معاند را در نقاط مختلف کشور به کار گرفت تا با ایجاد بلوا و درگیری، کشور را به سمت تجزیه برده و به زعم خود انقلاب اسلامی را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، آیین گرامیداشت شهدای عملیات «نصر» همدان و تجلیل از امیر سرتیپ دوم «محمد جوادی» با مشارکت ارشد نظامی ارتش در استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه همدان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عملیات نصر، نخستین عملیات زرهی رزمندگان اسلام در سال ۱۳۵۹ پس از تجاوز دشمن بعثی به خاک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. عملیات نصر موسوم به عملیات هویزه در چارچوب یک استراتژی نظامی با طراحی قرارگاه تاکتیکی جنوب، درساعات آخر روز ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ و ساعات بامدادی روز ۱۶ دی به مدت سه روز در منطقه جنوب غربی اهواز و سوسنگرد به اجرا در آمد.

سرتیپ محمدجوادی متولد ۱۳۱۴ همدان، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همدان گذراند، دوره متوسطه را در مدرسه دارالفنون پشت سر گذاشت و بعدها وارد دانشکده افسری شد، پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری برای گذراندن دوره مقدماتی پیاده به شیراز اعزام شد.

پس از پشت سر گذاشتن دوره مقدماتی با درجه ستوان دومی در تیپ ۳ همدان که در آن هنگام به «هنگ بیستم» معروف بود به عنوان فرمانده دسته مشغول به خدمت شد، در طول خدمت دوره‌های چتربازی، موتوری، جنگ‌های چریکی، دوره عالی، دوره کوهستان و دوره فرماندهی ستاد را طی کرد.

او مسئولیت‌های فرماندهی تیپ ۳ زرهی همدان، فرماندهی تیپ ۴۰ سراب، فرماندهی لشگر ۱۸ کردستان، فرماندهی قرارگاه مقدم ارتش در غرب کشور در هشت سال دفاع مقدس را بر عهده داشت.

امیر سرتیپ محمد جوادی در وقایع پادگان سنندج در اوایل انقلاب نیز نقش کلیدی را برعهده داشت.

امیر محمد جوادی به پاس خدماتش در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین آزادسازی خرمشهر نشان درجه فتح را از دستان فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد