hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فیروزی:لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اشتغال و عدالت در توسعه حمایت کرده است

فیروزی:لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اشتغال و عدالت در توسعه حمایت کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کنترل تورم، ثبات اقتصادی، حمایت از اشتغال، عدالت در توسعه و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته دیده شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۱۹ دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، «حجت الله فیروزی» در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نخستین لایحه بودجه دولت قطعا بدون نقص نیست. ولی این لایحه تلاش دارد مشکلات کشور را حل کرده و اقدامی برای اصلاح روند اقتصاد کشور انجام دهد که اگر مجلس به کلیات آن رأی دهد می توان در جزییات اصلاحات را صورت داد و هیچ محدودیتی برای این موضوع در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس وجود ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: دولت در لایحه بودجه اهدافی را دنبال می‌کند که حتی اگر بخشی از آن محقق شود اثرات اقتصادی خوبی به همراه خواهد داشت. از جمله آن، کنترل تورم، ثبات اقتصادی، حمایت از اشتغال، عدالت در توسعه و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در تبصره های مختلف این لایحه است.

وی در ادامه تمرکز زدایی را از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۱ دانست و افزود: سال‌ها سیاسیون و مردم کشور آرزوی تمرکز زدایی را داشتند که بخشی از اختیارات متمرکز در پایتخت به استان‌ها داده شود که این موضوع در لایحه آمده است، همچنین در این لایحه بر منابع پایدار تکیه شده در حالی که در سال های قبل منابع مالی فرضی، متزلزل و غیرقابل تحقق بود.

فیروزی با بیان اینکه دولت در تدوین لایحه بودجه از ایجاد بدهی‌های جدید پرهیز کرده است، یادآور شد: کاهش انتشار اوراق بهادار از نقاط قوت لایحه بودجه است.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف اموال مازاد دولت و فروش آن و همچنین اصلاح نرخ ارز گمرکی و پایه های مالیاتی از دیگر موارد مورد توجه در این لایحه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضعف این لایحه، خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی موضوعی است که زمان بررسی جزییات در کمیسیون قابل بازنگری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد