hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده قم: نتیجه تصویب کلیات لایحه بودجه حل مشکلات معیشتی مردم است

نماینده قم: نتیجه تصویب کلیات لایحه بودجه حل مشکلات معیشتی مردم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با همراهی و همدلی بین مجلس و دولت بودجه به گونه‌ای تصویب می‌شود که نتیجه آن حل مشکلات مردم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه(19دی) مجلس شورای سلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1401، احمد امیرآبادی فراهانی در موافق کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با قدردانی از رئیس جمهور برای حضور در مجلس بیان داشت: حضور چند باره رئیس جمهور در مجلس سابقه نداشته است در سال‌های قبل مشاهده کردیم که رئیس جمهور  وقت در مجلس حضور پیدا نمی‌کرد این جای تقدیر و تشکر دارد که عزم دولت را برای حل مشکلات مردم نشان می‌دهد.

نماینده مردم قم گفت: قطعا مشکلاتی در جزییات بودجه وجود دارد  که  معمولا کمیسیون تلفیق با کمک دولت نقایص را برطرف می‌کرد و در طول بررسی جلسات وظایفی را برای حل مشکلات برعهده دارد در این دوره هم  آقای میرکاظمی و همکارانش در کمیسیون تلفیق برای رفع مشکلات بودجه خواهند بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: طبق تجارب قبلی اگر ما به کلیات بودجه رای ندهیم برگشت بودجه به دولت به معنای  رخ دادن اتفاق خاصی نیست و باز هم این تلفیق و مجلس شورای اسلامی است که نواقص را برطرف می‌کند لذا با همراهی و همدلی بین مجلس و دولت بودجه به گونه‌ای تصویب می‌شود که نتیجه آن حل مشکلات مردم خواهد بود از نمایندگان درخواست دارم از دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال برای رفع ایرادات بودجه و در نتیجه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم استفاده کنند.

امیرآبادی با اشاره به اظهارات نمایندگان مخالف کلیات گفت: دغدغه نمایندگان دغدغه مردم است آنها به دنبال اصلاح بودجه هستند دولت همراه مجلس شورای اسلامی است می‌توانیم بودجه را در مجلس اصلاح کنیم.

وی گفت: از جمله نکات مثبت این لایحه مسئولیت‌پذیری استان‌ها و مقام‌های استانی  است، در بودجه صندوق عدالت و پیشرفت استان پیش بینی شده که می‌تواند منابع بانکی را در اختیار همان استان‌ها قرار دهد. همچنین عدالت محوری و نزدیک شدن به شاخص‌های توسعه نیز در بودجه پیش بینی شده است.

امیر آبادی  با بیان این‌که دولت تراز منفی عملیاتی را کاهش داده است، گفت: تراز منفی  عملیاتی ۴۶۴ همت بود که دولت آن را به ۳۰۰ همت رساند یعنی ۱۶۴ همت تراز منفی کم شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: دولت در بودجه توجهی به بازار سرمایه و بورس داشته ۶ هزار  میلیارد تومان برای صندوق تثبیت بازار سرمایه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به موضوع ارز ترجیحی بیان کرد: نمایندگان نگران هستند که با حذف ارز ترجیحی گرانی و افزایش قیمت‌ها رخ دهد باید به مجلس شورای اسلامی اطمینان داده شود که برنامه ریزی به چه صورت پیش می‌رود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد