hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای بازآفرینی بافت فرسوده قم آماده‌سازی می‌شود

اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای بازآفرینی بافت فرسوده قم آماده‌سازی می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: اراضی ۴۸ هکتاری شهرک پردیسان برای ساماندهی اطراف حرم مطهر و پیشبرد پروژه‌های شهرداری قم در هسته مرکزی شهر، آماده‌سازی و مقدمات سرمایه‌گذاری در آن در یک‌فاصله زمانی ۶ تا ۹ ماهه بسترسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم؛عبدالله جلالی در یکصد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: قوه قضاییه همکاری‌های مؤثری با مدیریت شهری قم دارد.

رییس شورای اسلامی شهر قم افزود: اجرای عدالت، تظلم خواهی و پیشگیری از جرم، تلاش‌های مثبتی بوده که در دوره جدید قوه قضاییه در حال شکل‌گیری است.

جلالی تأکید کرد: مردم انتظار دارند که قوه قضاییه با خائنان بیت‌المال و اموال عمومی برخورد شدید و بدون اغماضی صورت بدهد.

وی با اشاره به حادثه سرنگونی پهپاد امریکا در خلیج‌فارس بیان کرد: جمهوری اسلامی هیچ‌گونه تعرض به حریم‌های مرزی خود را بر نخواهد تافت، فضا و جو ایران برای هیچ کشوری امن نیست.

رییس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: تمام سران استکبار جهانی از این اقدام ایران در تحیر قرار گرفته است، مردم ایران اسلامی با تمام ظرفیت خود از انقلاب و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنند.

جلالی با بیان اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده، عنوان کرد: اراضی ۴۸ هکتاری از مدت‌ها پیش به‌عنوان یک ظرفیت برای استان قم تعیین‌شده بود اما تصمیمی در نحوه استفاده و ارزش‌افزوده آن تعیین تکلیف نشده بود.

وی با اشاره به اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان، گفت: تمام این ۴۸ هکتار از وزارت راه و شهرسازی برای استفاده به نفع شهر در اختیار استان قرار گرفته است، این اراضی به‌صورت تفکیک‌شده برای پروژه‌های شهری آماده می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی قم باید در مابه ازای آماده‌سازی این اراضی به شهرداری قطعات و زمین لازم را تأمین کرده و در اختیار این نهاد قرار دهد، آماده‌سازی این اراضی هر میزان که سریع‌تر انجام شود در پیشبرد اهداف و طرح‌های شهرداری تأثیر بیشتری می‌گذارد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متأسفانه در دو دهه اخیر ظرفیت ۴۸ هکتاری پردیسان مغفول مانده و اتفاق‌نظری برای پیشبرد اهداف شهری حاصل نشده است.

سید محمد آتش زر تأکید کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند این ظرفیت همچنان در شهر قم بلاتکلیف مانده و شهرداری نسبت به آماده‌سازی آن ورود جدی پیدا نکند.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تأکید کرد: در آماده‌سازی این اراضی عدالت اجتماعی رعایت نشده و سهمی برای منطقه محروم و نیازمند شاه ابراهیم در نظر گرفته نشده است.

حسن طلایی تصریح کرد: نیاز به بازآفرینی شهری در اطراف خیابان امامزاده شاه ابراهیم به‌شدت احساس می‌شود، ساکنان این منطقه از معضلات اجتماعی و شهرسازی رنج می‌برند.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان، بیان کرد: این اراضی در دوره ۶ تا ۹ ماهه برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده هسته مرکزی شهر در ردیف ریالی ۱۲ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

مجید اخوان اخذ مجوز آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شهرداری قم با کارگزاری سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قم این اقدامات را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: بهسازی تملک جایگاه چهل اختران، دروازه ری، ضلع شرقی حرم مطهر، فاز ۵ عمار یاسر، قبرستان نو و قبرستان شیخان حرم مطهر از مهم‌ترین طرح‌های بازآفرینی بافت‌های فرسوده و آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد