hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رییس کمیسیون فرهنگی مجلسی: حوزه‌های علمیه طلبه امروزی تربیت کنند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلسی: حوزه‌های علمیه طلبه امروزی تربیت کنند

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت جاری شدن آموزه‌های اسلامی در همه رفتارها و سبک زندگی جامعه بر نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه تاکید و بیان کرد: حوزه علمیه باید به‌روز باشد و طلبه امروزی متناسب با نیازهای کنونی شهروندان تربیت کند.

به گزارش ایرنا وی روز شنبه در همایش رفسنجان‌شناسی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) شهرستان رفسنجان افزود: اسلام دینی نیست که تنها چند مورد احکام فرعی، جزیی  و شخصی داشته باشد؛ فقط بحث آداب طهارت، نماز و روزه در اسلام مطرح نشده بلکه به همه ابعاد زندگی ما ورود داشته است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی یک مسلمان با غیرمسلمان باید در عمل و جلوه های بیرونی کاملا متفاوت و بروز داشته باشد اظهارداشت: همه مسئولیت دارند بویژه ما روحانیون؛ برای همین باید حوزه ها را قوی کنیم.

اخلاق حرفه ای در مجلس

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه داشتن اخلاق حرفه ای را از الزامات در زندگی برشمرد و گفت: وقتی اخلاق حرفه ای نداریم وضعیت می شود همین؛ حتی در مجلس نیز اخلاق حرفه ای نداریم.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا لابی کردن در مجلس واجب، مکروه، حرام یا مباح است؟ گفت: از یکی از نمایندگان که لابی‌گر قهاری است پرسیدیم که پاسخ داد، اگر لابی نباشد، مجلس اداره نمی شود.

آقاتهرانی افزود: این فرد لابی را واجب می داند؛ حال آنکه اگر حرام باشد چه؟ ایشان اتفاقا انسان فاسدی نیست، فرد بسیار خوب و مومنی است، مشکل حل مساله نیست، باید مسائل را تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه باید دید در همه بخش ها مثل ورزش یا هنر چه تفاوت هایی به عنوان بچه مسلمان با غیرمسلمان داریم اظهارداشت: ورزش، موسیقی، سینما و تئاتر در همه جای دنیا و غرب هم وجود دارد، باید دید ما به عنوان بچه مسلمان چه امتیازی در آنها داریم.

آقاتهرانی گفت: در جاهای دیگر تنها از حس و عقل کمک می گیرند حال آنکه ما غیر از آنها وحی، قرآن و اهل بیت هم داریم که هیچ جای دنیا ندارند، اما باید آن را نشان دهیم و حرف جدیدی داشته باشیم.

وی افزود: مثلا در سینما، پزشکی، ریاضیات، نجوم و غیره باید بهتر از آنچه در دیگر جوامع هست را داشته باشیم تا جوان ما نگوید در آن بخش، بهترِ آن در جاهای دیگر هست و باید رفت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: معنویت به زبان هنر می تواند بروز و ظهور یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی با حضور در استان ها با اهالی فرهنگ و هنر جلسه برگزای می کنند گفت: در این نشست و برخاست ها مشکلات بهتر شناسایی می شود و ما نیز در کمیسیون در اتاق های دربسته تصمیم نمی گیریم.

به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به مناسبت ۱۸ دی روز رفسنجان در تقویم این شهرستان به این منطقه سفر کرده اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد