hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > این مدال به معنای تحقق رؤیاهایم بود

این مدال به معنای تحقق رؤیاهایم بود

مسابقات بسکتبال 3 به 3 جام جهانی 2019 در هلند برگزار شد و تیم ملی دختران کشورمان که پس از محرومیتی چند دهه‌ای، برای دومین بار حضور در این مسابقات را تجربه می‌کرد با یک پیروزی مقابل مغولستان و 3 شکست مقابل تیم‌های اسپانیا، چک و رومانی به کار خود پایان داد و موفق به صعود از مرحله گروهی نشد. پیروزی دختران بسکتبالیست ایران مقابل مغولستان در جام جهانی اهمیت زیادی دارد اما اختلاف امتیاز در دیگر دیدارها مؤید آن است که باید توجه ویژه‌ای به این رشته شود و ورزشکاران مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.
در این میان، اتفاق بزرگ توسط شادی عبدالوند افتاد و یکی از اعضای تیم ملی 3به3 در بخش مهارت‌های انفرادی کاری کرد کارستان. او موفق شد به عنوان نخستین دختر ایرانی بعد از بازیکنان تیم‌های قدرتمند فرانسه و ایتالیا به مدال برنز جام جهانی دست یابد. مدالی تاریخی که با وجود فعالیت دو ساله دختران بسکتبالیست اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. شادی عبدالوند درخصوص کسب این مدال ارزشمند به خبرنگار «ایران» گفت: «خیلی خوشحالم که  توانستم به عنوان اولین دختر ایرانی در تورنمنت بزرگی همچون جام جهانی مدال بگیرم. این عنوان بسیار ارزشمندی است و به این موضوع افتخار می‌کنم. این مدال نتیجه تلاش تمامی دختران ایرانی است. در زمان برگزاری مسابقات پیام‌های خوبی از سمت مردم کشورمان دریافت کردم که این پیام‌ها انرژی بسیار مثبتی به من داد.» این دختر بسکتبال 3 نفره کشورمان در پاسخ به این سؤال که در بخش مهارت‌های فنی چه آیتم‌هایی در نظر گرفته شد؟ بیان داشت: «در بحث انفرادی هر کشور یک بسکتبالیست را در این بخش معرفی کرد که مربیان در زمان برگزاری مسابقات به من گفتند در بخش مهارت‌های فردی شرکت کنم و من هم به گفته مربیان در این مسابقه حضور یافتم. آیتم‌های این بخش شامل گذر از موانع، پرتاب توپ به داخل دایره ای به اندازه توپ بسکتبال و پرتاب به سمت سبد بود.» او ادامه داد: «اول باید با یک توپ از 4 مانع عبور می‌کردم و توپ را به داخل دایره‌ای پرتاب می‌کردم که توپ اول من وارد دایره نشد اما در پرتاب توپ دومم به دایره موفق بودم. پس از آن باید با 2 توپ از 6 مانع عبور می‌کردم و یکی از توپ‌ها را به داخل دایره می‌انداختم. در انتها مجدداً باید با یک توپ از 4 مانع عبور می‌کردم و توپ را به داخل سبد پرتاب می‌کردم که در این کار موفق بودم و توانستم بخوبی آیتم‌هایی را که برای این بخش در نظر گرفته بودند انجام دهم.» ملی پوش بسکتبال 3 نفره کشورمان که در بین 20 بسکتبالیست دنیا در بخش مهارت‌های انفرادی شرکت کرده بود بعد از بازیکنان تیم‌های بزرگ و قدرتمند فرانسه و ایتالیا موفق به کسب مدال برنز شد. این دختر بسکتبالیست کشورمان تصریح کرد: «بازیکنان بزرگی در بخش مهارت‌های انفرادی شرکت کردند که هر کدام از آنها تجربه بسیار بالایی داشتند. حضور در جمع بهترین بازیکنان در رقابت‌های بزرگی همچون جام جهانی و کسب مدال اتفاق بسیار خوبی بود.» عبدالوند با اشاره به این موضوع که دو سال است که بسکتبال دختران ایران راه‌اندازی شده است، بیان داشت: «عمر زیادی از بسکتبال دختران در کشورمان نمی‌گذرد و ما تازه در اول راه هستیم. بسکتبال دختران کشورمان تجربه زیادی ندارد و ما برای رسیدن به سکوها نیازمند حمایت‌های مسئولان ورزش هستیم. هرکدام از تیم‌هایی که در مرحله گروهی مسابقات حضور داشتند تجربه بالای 20 سال حضور در مسابقات بین‌المللی داشتند و تنها ما بودیم که بدون بازی تدارکاتی و بدون آمادگی در این مسابقات حضور یافتیم.» او با اشاره به این موضوع که بدون آمادگی در مسابقات مهارت‌های فردی شرکت کردم، افزود: «برای نخستین بار در رقابت‌های بزرگی همچون جام جهانی شرکت کردم که تجربه اولین بازی ام در این رقابت‌ها مصادف شد با کسب مدال برنز در بخش انفرادی. آمادگی بالایی برای شرکت در بخش انفرادی نداشتم  اما با وجود این موفق به کسب مدال شدم.  دختران ایرانی در تمامی رشته‌ها پتانسیل بالایی دارند و این مدال نشان دهنده پتانسیل بالای دختران ایرانی است.»
مدال برنز عبدالوند در جام جهانی جهش بلندی بود توسط یک دختر بسکتبالیست ایرانی. او بیان داشت: «بسکتبالیست‌های فرانسه و ایتالیا با تجربه‌ای بالای 20 سال اول و دوم شدند در حالی که ما با گذشت دو سال به تجربه 20 ساله آنها رسیدیم و این موضوع نشان می‌دهد که دختران بسکتبالیست ایران استعداد بسیار زیادی دارند و تنها برای رسیدن به جایگاه‌های بالاتر نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند.» عبدالوند در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی گفت: «تیم ما در این مسابقات در گروه بسیار سختی قرار گرفت و رقبای ما در این رقابت‌ها بسیار خوب و قدرتمند بودند. تیم ملی بدون بازی تدارکاتی در این مسابقات شرکت کرد. حضور در مسابقات جام جهانی بدون دیدار تدارکاتی حقیقتاً سخت است اما ما از این سختی‌ها گذر کردیم و در حال پیشرفت هستیم. در آینده اخبار خوبی از بسکتبالیست‌های بانو خواهید شنید.»
او ادامه داد: «محدودیت‌های زیادی داشتیم اما با حمایت‌های فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش از این محدودیت‌ها گذر کردیم. پیش از این حضور در مسابقات بین‌المللی آرزوی دیرینه‌مان بود اما خوشبختانه موضوع حجاب‌مان حل شد و این مدال به معنای تحقق رؤیای بزرگ‌مان بود. رؤیای بزرگ ما حضور در میادین بین‌المللی بود و باید از کسانی که از بسکتبال حمایت کردند و باعث شدند دختران بسکتبالیست به آرزویشان دست یابند، تشکر کرد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد