hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مدیریت جهادی شهید سلیمانی چراغ راه مسئولان در سفرهای استانی

مدیریت جهادی شهید سلیمانی چراغ راه مسئولان در سفرهای استانی

توان مدیریتی بالا، مرد میدان بودن و کارجهادی از ویژگی‌های سردارشهید قاسم سلیمانی بود، شاخص‌هایی که دولتمردان بویژه در سفرهای استانی سرلوحه کار خود قرار داده و با اقدام عملیاتی و میدانی ضمن احصا مشکلات به ارایه راهکار برای رفع دغدغه‌های مردم می‌پردازند.

به گزارش ایرنا ، ایران اسلامی در هفته ای که مصادف با ایام فاطمیه ، سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی (۱۳ دی ماه ) و تشییع پیکر ۲۵۰ شهید دفاع مقدس بود رنگ و بوی خدایی و شهادت گرفت. هفته ای که برخی مسئولان با سفر به استان کرمان و حضور در گلزار شهدا بویژه مزار سردار دلها  با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند، تعدادی هم  با سفر به استان های مختلف از جمله خوزستان پیگیر اجرایی کردن دستورهای رییس جمهور در سفرهای گذشته و همچنین مشکلات زلزله زدگان شدند.

در این هفته چهار استان کشور هم درگیر بارش‌های زمستانی شد و جاری شدن سیلاب به تاسیسات زیر ساختی ، عمرانی و کشاورزی استان های هرمزگان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان خسارت های زیادی وارد کرد و باعث جانباختن تعدادی از هموطنانمان شد که به دنبال وقوع این حادثه رییس جمهور به معاونان و وزرای خود دستور داد تا در سفر به این استان ها ضمن بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای کمک و امدادرسانی به مردم ارائه کنند و از همه ظرفیت ها برای کمک به سیلزدگان بهره گیرند.

تلاش دولتمردان به تاسی از مدیریت جهادی شهید سلیمانی هفته گذشته (۱۱ تا ۱۷ دی ماه)  برای پیگیری و رفع مشکلات، تحقق وعده ها، بهره برداری ها و توسعه با جدیت ادامه داشت ، سفرهایی که علاوه بر بررسی مسائل و اطمینان از به نتیجه رسیدن مصوبات، از بیعت دوباره مسئولان با آرمان های امام راحل و شهدا بویژه شهید سلیمانی و تاکید بر ادامه راه آنها حکایت داشت.

در گزارش زیر برخی از مهمترین اقدامات مسوولان در سفر به استان های مختلف  را می خوانیم :

آیت الله رئیسی : زمینه های زیارت ارزان و آسان مردم را فراهم کنیم

رییس جمهور عصر روز جمعه سفری به خراسان رضوی داشت، آیت الله رئیسی در نخستین جلسه شورای ملی زیارت که پس از ۲ سال‌ وقفه برگزار شد شرکت کرد و در این نشست در خصوص زمینه‌های تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های زائران تصمیم‌گیری شد.


محور سخنان رئیس جمهور در جلسه شورای ملی زیارت 

زمینه های زیارت ارزان و آسان مردم را فراهم کنیم.

 تحلیل آماری روشن و دقیقی در زمینه زیارت داشته باشیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت گردشگری و صدا و سیما ارتباط جدی و موثرتری با مسئله زیارت پیدا کنند

زیارت اهل بیت (ع) ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در کشور ایجاد آرامش کند 
توجه به اقتصاد زیارت ضروری است
رفت و آمد زائرین از مبدا تا مقصد تسهیل شود 
زیارت ارزان و آسان نیازمند سازوکار است که باید همه دستگاه‌ها در این رابطه فعال شوند.
سوغات زائران متناسب با زیارت، فرهنگ و آموزه‌های دینی و ملی باشد
تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
تقویت جایگاه و ساختار کارگروه زیارت نیازمند بازنگری است


در این جلسه علاوه بر رئیس جمهور، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور، استانداران خراسان رضوی، فارس و قم، تولیت آستان مقدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حضور داشتند و هر یک از اعضا به بیان نظرات و آخرین اقدامات خود در زمینه تسهیل شرایط زیارت زائران در شهرهای زیارتی بویژه مشهد، قم و شیراز پرداختند.



رئیس جمهور همچنین در جمع مردم محله یوسف زاده در حاشیه شهر مشهد و نمازگزاران مسجد جواد الائمه حضور یافت و موضوع ازدواج، اشتغال و مسکن را سه مساله مهم جوانان دانست .


محور سخنان رئیس جمهور در جمع نمازگزاران و محله سویف آباد مشهد
 اهتمام دولت برای رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه نشین 
دولت کار خود را در زمینه مسکن شروع کرده و امیدواریم دغدغه‌ جوانان در این بخش مرتفع شود.
دولت ضمن توجه به مشکل مسکن نسبت به مشکل بیکاری جوانان نیز حساسیت دارد
تاکید بر ساماندهی ساخت محلات
اهتمام دولت برای برقراری عدالت فرهنگی و اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات
اقتصاد روستا فعال شود روستائیان راضی نیستند به شهر بیایند



 بازدید معاون رییس جمهور از مناطق زلزله زده اندیکا / دولت مصمم به حل مشکلات خوزستان 

در نخستین روز هفته گذشته معاون اجرایی رییس جمهور به استان خوزستان سفر کرد، سفری ۲ روزه که با هدف رصد مصوبه های سفرهای استانی رییس جمهور، بررسی پیشرفت ها، شناخت کاستی ها و همچنین بازدید از طرح های آبی و مناطق زلزله زده اندیکا انجام شد.

سید صولت مرتضوی در این سفر در سخنانی با تاکید بر اینکه دولت مصمم به حل مشکلات خوزستان است گفت: رییس جمهور در سفر سرزده به خوزستان برای گره گشایی از مشکل مردم استان و مناطق زلزله زده اندیکا دستورهای مهمی صادر کرد که به مصوبه هایی در هیات دولت تبدیل شد.

وی  با اشاره به دومین بازدید رییس جمهور از مناطق زلزله زده اندیکا گفت: در این بازدید دستور لازم برای حل مشکل مردم مناطق زلزله زده از سوی رییس جمهور صادر شد.

معاون اجرایی رییس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب غدیر در اندیمشک از محقق شدن وعده رییس جمهور برای تامین آب پایدار خوزستان تا ابتدای سال آینده خبر داد.

وی در دومین روز سفر خود به خوزستان هم با حضور در مناطق زلزله زده اندیکا از روند خدمت رسانی و تحقق وعده های رییس جمهور به اهالی این منطقه برای ساخت منازل آسیب دیده از زلزله، بازدید کرد.

صولتی سفر سرزده رییس جمهور به مناطق زلزله اندیکا را موجب سرعت بخشی به خدمات رسانی به این مناطق عنوان کرد و خبر داد که مردم زلزله زده اندیکا با تکمیل ساخت خانه‌های در دست احداث، پایان امسال در خانه‌های جدید ساکن می‌شوند.


سفر معاون اول رییس جمهور به جیرفت و تلاش برای حل مشکلات سیلزدگان

 پس از وقوع سیلاب شدید در ۴ استان کشور از جمله کرمان ،معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید از مناطق سیلزده جنوب و رفع مشکلات موجود ظهر چهارشنبه از طریق فرودگاه جیرفت وارد استان کرمان شد.

محمد مخبر در بدو ورود به فرودگاه جیرفت تاکید کرد: پس از جمع‌بندی میزان خسارت‌ها در استان‌های سیل‌زده، نتایج در دولت مطرح و با کمک نهادهای مختلف در حداقل زمان ممکن مشکلات این مناطق را حل می کنیم.

وی افزود: به دستور رییس جمهور، گروه های مختلفی به مناطق سیل زده در استان های درگیر سیل تاکنون اعزام شده اند؛ بعضی گروه های دیگر نیز اعزام خواهند شد.

 معاون اول رییس جمهور همچنین در این سفر در نشست جمع بندی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان شرکت کرد و گفت : سیلاب یکهزار راس دام جنوب کرمان را تلف کرد که هزار راس توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و تحویل دامداران خسارت دیده از سیلاب در این منطقه می شود.

وی تصریح کرد که امیدواریم با استمهال ۲ تا سه ساله تسهیلات کشاورزی شاهد برگشت وضعیت کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم.

از حضور بر مزار شهید سلیمانی تا دلجویی قالیباف از خانواده شهدای حادثه روز تشییع پیکر سردار

رییس مجلس شورای اسلامی نیز در هفته گذشته به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد سلیمانی به کرمان رفت و در ابتدای ورود به این استان در گلزار شهدای کرمان حضور یافت و به مقام شامخ  شهیدان ادای احترام کرد.

محمدباقر قالیباف همچنین با حضور در منزل مرحوم حاج حسین اسماعیل بیگی از رزمندگان دفاع مقدس و دبیر پیشین جمعیت پیشرفت و عدالت در کرمان گفت : فرهنگ جبهه، دفاع مقدس و انقلاب نیاز به غلوگویی ندارد و اگر درست مطرح شود جوانان می‌پذیرند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در منزل شهدای حادثه ناگوار روز تشییع پیکر شهید سلیمانی، از خانواده و فرزندان این شهدا دلجویی کرد.

قالیباف  عصر پنجشنبه سفری به شیراز داشت و در یادواره ۵۰۰ شهید شهرستان نی‌ریز از توابع استان فارس و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی شرکت کرد.

قالیباف در این مراسم با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی خوب نیست و فشار بر مردم زیاد است، اعلام کرد: تحریم، بخشی از مشکلاتی است که ما داریم و این ظلم آشکار را آمریکای مستبد به ملت وارد کرده است.

رئیس مجلس همچنین در جریان سفر به استان فارس در بیت آیت الله محمد فقیه نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نی‌ریز حضور یافت و از وی عیادت و از خدمات ارزشمند این عالم دینی تقدیر کرد.

وی در اجتماع بزرگ فاطمیون شهرستان کوار از توابع استان فارس هم گفت: منطق شهدا می‌تواند جلوی ظلم بایستد و عزت و افتخار بیافریند و همین منطق می تواند کشور را بر مشکلات اقتصادی چیره کند.



اهتمام دولت برای توزیع عادلانه یارانه در جامعه 

 معاون امور مجلس رییس جمهور هم اوایل هفته گذشته میهمان البرزی ها بود و در یادواره شهدای مقاومت با محوریت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کرج شرکت کرد .

سید محمد حسینی در این مراسم با بیان اینکه دست از سرآمریکا برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی برنمی داریم ، گفت که از گرفتن انتقام خون این شهید بزرگوار کوتاه نخواهیم آمد.

معاون رییس جمهور که به منظور شرکت در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی و برگزاری جلسه مشترک با مسوولان پیشوا روز سه شنبه به این شهرستان سفر کرده بود با حضور در منزل شهیدان جنیدی، با مادر این شهیدان سرافراز دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین شامگاه سه شنبه در جلسه هم اندیشی با مسوولان شهرستان پیشوا شرکت کرد و با اشاره به اهتمام دولت در توزیع عادلانه یارانه در جامعه گفت: دولت در نظر دارد تا یارانه‌های آشکار و پنهان را به گونه‌ای توزیع کند که همه از آن بهره‌مند شده و عدالت در توزیع در لایه‌های مختلف جامعه رعایت شود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در پایان هفته هم سفری به شیراز داشت، وی در این سفر به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در شهرستان های فسا، استهبان، نی‌ریز و بختگان حضور یافت و ضمن بررسی مشکلات این مناطق، راهکارهای رفع آنها را برای طرح در جلسه شورای اداری استان فارس با حضور رئیس‌جمهور ارائه کرد.

وی همچنین در این سفر با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کرد و گفت: پیگیری‌های بسیاری برای راه اندازی کتابخانه یا ایجاد یک یادمان برای ملاصدرای شیرازی انجام شده است که امیدواریم بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور چهارشنبه نیز در جلسه گفت و شنود با اساتید، نخبگان و اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در شیراز با اشاره به خسارات ناشی از بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان فارس و برخی استان‌های جنوبی کشور گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور به مسئولان، امکانات مورد نیاز باید به سرعت در اختیار سیل‌زدگان قرار گیرد.

سید محمد حسینی همچنین در سفر به خوزستان در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه های استان خوزستان در دانشگاه امیرالمومنین با بیان اینکه پرداخت حقوق های نجومی ساماندهی و سقفی برای این حقوق ها در نظر گرفته می شود بیان کرد: این دولت شعار عدالت را داده است و باید این مهم انجام شود. 

وی همچنین در یادمان شهدای هویزه در مراسم گرامیداشت حماسه هویزه و سالروز شهادت شهید علم الهدی و یارانش و تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر علی‌بن مهزیار اهوازی شرکت کرد.

حسینی  در حاشیه آیین گرامیداشت شهدای ۱۶ دی هویزه هم گفت: دولت با بهبود وضع و افزایش حقوق کارمندان دولت و دستگاههای دیگر از جمله کارکنان قوه قضائیه موافق است و باید نظام عادلانه پرداخت برای همه کارکنان شکل بگیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین با حضور در شهر بستان از روند کار تیمهای پزشکی نوآوران سلامت در بخش دندانپزشکی و چشم پزشکی بازدید و از زحمات و تلاش انسان دوستانه و جهادی آنان تجلیل کرد .

سید محمد حسینی  در سفر به قم با آیت الله علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار کرد و ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و فعالیت دولت سیزدهم گفت: تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و این دو قوه در مسائل کلان برای حل مشکلات کشور همدلی و اتفاق نظر دارند.



از ادای احترام وزرا به مقام شهید سلیمانی تا حضورمیدانی در مناطق سیلزده

همزمان با دومین سالگرد شهادت شهدای محور مقاومت در هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش به شهر ری رفت و آموزشگاه استثنایی که مزین به نام سپهبد شهید سلیمانی بود را در بخش فشافویه در جنوب شهرستان ری افتتاح کرد.

به منظور شرکت در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هفته گذشته به استان کرمان هم سفر کرد و با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با نثار گل و قرائت فاتحه با اهداف بلند امام راحل (ره) وشهدا تجدید میثاق کرد.

یوسف نوری در دیداری با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مکتب تربیتی حاج قاسم باید بیش از پیش در نظام تعلیم و تربیت کشور تبیین شود که این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.

بازدید از روند فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس شهر کرمان، نشست با نمایندگان مربیان، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مدیران مدارس استان، حضور در شورای آموزش و پرورش، شرکت در آیین تجلیل از خیران پویش کرمان دانا و بازدید از مدرسه اتاق بازرگانی (حیات طیبه) از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمان بود.

استان البرز هم میزبان  بود ، وی در این سفر از نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در حسن آباد کرج برگزار شد دیدن کرد.

حجت الله عبدالملکی در این بازدید توسعه مشاغل «کم سرمایه‌بر» از جمله مشاغل خانگی برای اشتغالزایی جوانان را از اولویت‌های این وزارتخانه و دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی و امور اشتغال‌محور در بودجه سال آینده کشور پیش بینی شده است.

نیز هفته گذشته به استان چهار محال و بختیاری سفر کرد و با حضور وی یاسر پیر علی به عنوان رییس دانشگاه شهرکرد معرفی شد.

محمد زلفی گل در این سفر  از افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات دانشگاه‌های کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان افزایش جوابگوی نیازها نیست.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و همچنین استاندار از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه محمدعلی زلفی‌گل به این استان بود.

 وزیر علوم سه شنبه هم به اصفهان رفت و در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کرد .

وی  در این سفر از  پنج طرح فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  رونمایی کرد و عملیات اجرایی طرح کارگاه‌های جدید تجاری‌سازی فناوری نیز توسط زلفی‌گل آغاز شد.
بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی استان دیدار با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی، فناوران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این سفر بود.

 علی اکبر محرابیان  هم  روز سه‌شنبه گذشته به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اقدام بخش آب و فاضلاب، افتتاح یک پروژه برق‌رسانی به شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این بخش از استان تهران قرار گیرد.

بازدید از شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرچک، بازدید از مجتمع آبرسانی روستای ریحان آباد از توابع بخش مرکزی ورامین، بازدید از پروژه فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین، افتتاح پست ۲۰/۲۳۰ کیلوولت شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت و بازدید از سد ماملو، از مهمترین برنامه‌های سفر یکروزه وزیر نیرو به جنوب‌شرق تهران بود.

وزرای نیرو ، کشور ، جهاد کشاورزی در مناطق سیلزده 

به دنبال بارش چهار روزه باران های سیل آسیا در چابهار وزیر نیرو شامگاه سه شنبه به دستور آیت الله رییسی رییس جمهور به کنارک سفر و از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان دیدن کرد.

وزیر نیرو در کنارک گفت: باتوجه به اینکه اماکن مناسبی برای اسکان موقت مهیا شده است، مردم مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان  بویژه کُنارک از سکونت در خانه‌های دچار آبگرفتگی خودداری کنند.

 محرابیان با بیان اینکه در منطقه کُنارک مجموعا ۳۳۴ میلی‌متر بارش باران باریده که با چهار سال بارندگی این منطقه برابری می‌کند افزود: حدود ۲ هزار خانواده کُنارکی در شرایط آبگرفتگی به سر می‌برند.

 وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده هرمزگان چهارشنبه وارد این استان شد و از سد استقلال میناب بازدید کرد و گفت : سد استقلال میناب باید لایروبی شود که برای تامین اعتبار لازم در نشست ستاد مدیریت بحران تصمیم گیری می‌شود.

وی در خصوص خسارت های وارده ناشی از بارندگی و سیلاب در میناب اظهار داشت: برای خسارت های وارد شده باید تصمیم گیری شود .

محرابیان همچنین در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان هم گفت: حل مشکلات زیرساختی ناشی از سیلاب اخیر پس از تامین اعتبار از ۲ روز آینده آغاز می‌شود.

 وزیر نیرو روز پنجشنبه  پیرو دستور رییس جمهور دوباره به مناطق سیل‌زده در جنوب کشور سفر کرد و از روند امداد رسانی در شهر کنارک در سیستان و بلوچستان دیدن کرد .اسکان موقت سیلزدگان و روند تخلیه آب از واحدهای مسکونی و معابر از جمله موضوعاتی که وزیر نیرو آن را پیگیری کرد.

محرابیان با حضور در جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات حاشیه‌نشینان و سیل‌زدگان چابهار را بررسی و دستورات لازم را برای پیگیری بهتر مشکلات و امدادرسانی فوری صادر کرد.

 وزیر کشور نیز در سفر به سیستان و بلوچستان در بازدید از عملیات تخلیه آب از خیابان‌ها و محلات شهر کُنارک هم گفت: با تلاش مردم و گروه‌های امدادی بخش زیادی از مشکل آبگرفتگی در کنارک رفع شده اما هنوز در برخی خانه‌ها آب وجود دارد که باید تخلیه شود و تکمیل طرح فاضلاب شهری کنارک باید در دستور کار قرار گیرد.

احمد وحیدی پیرو دستور آیت‌الله رئیسی برای بررسی مناطق آسیب‌دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان به کُنارک سفر کرد و ضمن دیدار چهره به چهره با آسیب‌دیدگان، روند خدمات‌رسانی و امدادرسانی به اهالی کُنارک را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی پنجشنبه نیز همزمان باسالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سفر به کرمان به مقام شهید سلیمانی ادای احترام کرد و در سفر به رودبارجنوب ، به دیدار خانواده شهیدان احمدبامری و نادر دارچین از شهدای مدافع وطن (نیروی انتظامی) در جنوب کرمان رفت و با تجلیل از خانواده آنها، امنیت امروز کشور را حاصل جانفشانی شهدا و ایثارگری خانواده شهدا دانست.

وحیدی درحاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان رودبارجنوب کرمان گفت که دولت با حمایت‌های خود نهایت مساعدت و تلاش خود را برای تسکین آلام مردم سیل‌زده جنوب کرمان به‌کار خواهد بست. 

وی همچنین بازدید هوایی از تالاب جازموریان داشت و در روستای پنگ با مردم گفت و گو و مشکلات آنها را بررسی کرد.

وزیر کشور و هیات همراه در ادامه این سفر از منازل آسیب دیده از سیل در منطقه زهکلوت استان کرمان و سپس از منطقه معروف به سه راه استانداری در ابتدای جاده برجک و منطقه محمدآبادکتِکی رودبار جنوب بازدید کردند.

 وحیدی سفری هم به بندرعباس داشت و با حضور در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان تاکید کرد که دستگاه‌های مسئول تارفع مشکلات مردم سیل زده هرمزگان خدمات رسانی انجام دهند.

وزیر کشور در جلسه ای که در شهرستان رودان هرمزگان برگزار شد،به مردم اطمینان داد که خسارت‌های ناشی از سیل در هرمزگان جبران می‌شود.

 وحیدی شامگاه پنجشنبه هم به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل زدگان در شهرهای جنوبی فارس وارد این استان شد و در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان لامرد فارس شرکت کرد و در این نشست گفت: دولت آمادگی دارد از تمام ظرفیت‌های قانونی و توان مدیریتی و اجرایی خود برای کاهش دردهای مردم سیل زده جنوب فارس استفاده کند .

وزیرکشور روز جمعه نیز از مناطق و روستاها و شهر سیل زده بیرم لارستان فارس بازدید کرد و به مردم و کشاورزان و دامداران نگران این منطقه اطمینان داد که دولت و شخص رییس جمهوری با تمام توان پشتیبان آنهاست.

 سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با بیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت هزار میلیارد تومانی وارد کرده است از استمهال تسهیلات کشاورزان منطقه سیلزده جنوب کرمان خبر داد.



عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در سفر به البرز و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه هم اکنون سهم اقتصاد دیجیتال در کشور حدود چهار تا ۶ درصد است گفت که طبق هدفگذاری پیش بینی می شود در افق سه سال آینده این سهم به ۱۰ درصد برسد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت ، معدن و تجارت روز چهارشنبه در اجتماع ۶ هزار نفری کارگران استان تهران که به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در حرم حضرت امام خمینی(ره)برگزار شد حضور یافت  و سخنرانی کرد.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم هفته گذشته در نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در حسن آباد کرج توسعه مشاغل «کم سرمایه‌بر» از جمله مشاغل خانگی برای اشتغالزایی جوانان را از اولویت‌های این وزارتخانه و دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی و امور اشتغال‌محور در بودجه سال آینده کشور پیش بینی شده است.

وی همچنین در اجتماع ۶ هزار نفری کارگران استان تهران که به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد حضور یافت و سخنانی ایراد کرد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم عصر پنجشنبه سفری به اراک داشت و در جریان این سفر از کتابخانه اقبال آشتیانی دیدن کرد.

محمد مهدی اسماعیلی همچنین در جریان بازدید از امامزاده ۷۲ تن ساروق گفت که اجرای برنامه‌های قرآنی با همکاری استانداری مرکزی سال آینده در امامزاده ۷۲ تن ساروق در دستور کار وزارت ارشاد است.

وی همچنین علاوه بر دیدار با امام جمعه اراک از تالار مرکزی اراک و موسسه فرهنگی، هنری ترنج ساروق نیز بازدید کرد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین اختتامیه سوگواره یاس نبوی در شهرستان تفرش هم گفت: حمایت از هنر، هنرمندان و گسترش زیرساخت‌های این حوزه از برنامه‌های مهم دولت انقلابی و مردمی است.

آیین کلنگ‌زنی پروژه ۴۰۰۰ واحدی طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در منطقه اسماعیل آباد مشهد برگزار شد.

وی جمعه شب در جریان بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد تاکید کرد: ساخت ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه مشهد باید در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها قرار گیرد و با توجه به افزایش‌ روزافزون مسافر در این فرودگاه، تسریع در افتتاح طرح توسعه ترمینال این فرودگاه ضروری است.



معاونان وزرا و هفته ای پرکار

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم اوایل هفته گذشته سری به استان قزوین زد و از خانه تاریخی زعیم قزوین دیدن کرد  و گفت : خانه تاریخی زعیم قزوین قرار است به مکانی موسوم به خانه ایرانی تبدیل شود.

پویا محمودیان همچنین از خانه خلاق آبگینه قزوین بازدید کرد و دیداری هم با استاندار قزوین داشت و در سخنانی گفت که روستای اندج در الموت قزوین به عنوان روستای ملی صنایع دستی در هنر گلیم بافی انتخاب و معرفی شده است و ثبت آن یه این عنوان در ادامه ثبت ملی و جهانی بازارچه سعدالسلطنه در آینده نزدیک می تواند قزوین را به یکی از قطب های هنرهای دستی کشور تبدیل کند.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی هم هفته گذشته به اردبیل رفت و در جریان بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن اردبیل - میانه اعلام کرد که با توجه به روند مناسب اجرای آن این پروژه نیمه اول سال آینده قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و  بارها مردم استان وعده‌های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده‌اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

رشت هم میزبان دکتر کمال حیدری  معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بود، وی هفته گذشته در سفر به این استان در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرکت کرد و گفت: در موضوع جمعیت ۲۰ سال آینده بحرانی را در پیش داریم.

رضوان حکیم زاده  معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم در سفر به استان قزوین گفت: امسال ۲۱۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شدند که نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش هم سفری به اصفهان داشت و در جلسه مدیران و معاونان ادارات مناطق و نواحی آموزش‌وپرورش استان شرکت کرد .

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه چالش اصلی آموزش‌وپرورش کمبود نیروی انسانی است گفت: بخشی از این کمبود با به‌کارگیری معلمان فعلی و پرداخت اضافه‌کار به آن‌ها جبران می‌شود .

غلامحسین حسینی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از نمایشگاه فرصت‌های شغلی که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در حسن آباد کرج برگزار شد از شناسایی ۴۴۰ فرصت شغلی جدید هر یک با سرمایه گذاری یک میلیون تومان در کشور خبرداد و گفت : تلاش ها بر توسعه این مشاغل برای اشتغالزایی معطوف شده است.

 ذبیح الله سلمانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سفری به مشهد در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی حضور یافت و گفت: یکی از اولویت های این وزارتخانه تسهیل مراحل صدور مجوزهای کسب و کار است.

  معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  هم سفری به کرمان داشت و ضمن بازدید از برخی واحدهای ثبتی استان گفت: تیم های تخصصی برای رسیدگی به مشکلات مردم مرکز استان کرمان(شهداد و گلباف) و شهرستان های رفسنجان، زرند، راور، بم، سیرجان و بافت تشکیل شد.

حسن بابایی همچنین با حضور در گلزار شهدای کرمان و زیارت مزار سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه مشکلات هفت شهرستان استان کرمان را بویژه در حوزه املاک و اسناد بررسی می کنیم افزود: در این سفر به صورت ویژه به بررسی مشکلات خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان کرمان پرداخته خواهد شد. 

وی در نشست با جوانان و نخبگان واحدهای ثبتی استان کرمان هم با اشاره به اینکه بحث کاداستر باید سریعا در سطح کشور تعیین تکلیف شود، ادامه داد: باید هرگونه قصور در اجرای این قانون به مراجع نظارتی و مسئولان مربوطه اطلاع داده شود.

سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به هرمزگان در مراسم معرفی و تودیع مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شرکت و با نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم دیدار کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد