hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نهضت خاطره‌گویی برای انتقال تجارب دفاع مقدس باید توسعه یابد

نهضت خاطره‌گویی برای انتقال تجارب دفاع مقدس باید توسعه یابد

رییس دفتر نهضت خاطره‌گویی گفت: نهضت خاطره‌گویی دستور فرماندهی کل قوا است که باید برای انتقال تجارب گرانقدر دوران دفاع مقدس توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار عبدالله عراقی روز شنبه در دومین همایش نهضت خاطره‌گویی و رونمایی از کتاب سه وزیر دفاع شهید گفت: نهضت خاطره‌گویی دستور فرماندهی کل قوا است که باید برای انتقال تجارب گرانقدر دوران دفاع مقدس توسعه پیدا کند.  

رییس دفتر نهضت خاطره‌گویی با اشاره به اینکه موضوعات باید به صورت تخصصی و متمرکز پیگیری شود، افزود: جلسه امروز با توجه به همزمانی سالروز شهادت شهید سلیمانی، بر مجاهدت‌های حاج‌قاسم در دوران دفاع مقدس، عملکرد او در برقراری امنیت در جنوب شرق کشور زمانی که فرمانده قرارگاه قدس و مجاهدت‌های او در جبهه مقاومت متمرکز شد.

وی با بیان اینکه حضور سردار سلیمانی در جبهه مقاومت به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ماندگار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از ارائه گزارش خاطره‌گویی توسط سردار صفوی خدمت ایشان گفتند و ضمن تایید کلیات در خصوص سازوکار گفتند به محتوا، سلامت و گسترش توجه شود.

عراقی افزود: وزارت دفاع که میزبان دومین همایش نهضت خاطره‌گویی است در سال جاری ضمن برگزاری یک جلد کتاب، تاکنون ۸۰ جلسه خاطره‌گویی برگزار کرده است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، نهضت خاطره‌گویی را تبیین کننده مسائل جنگ برای جامعه عنوان کرد و یادآور شد: در نهضت خاطره‌گویی باید گفت چگونه در مقابل دشمنی که از همه حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برخوردار بود توانستیم نگذاریم یک وجب از خاک کشور از وطن جدا شود.  

وی ادامه داد: امروز دفاع مقدس تمام شده اما جهاد دیگری یعنی جهاد تبیین برای بیان حقایق و روشنگری ادامه دارد، همانگونه که حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برای تبین حقایق و دفاع از ولی خود، خودش را سپر کرد و در این مسیر پهلویش شکست و فرزند خود را از دست داد تا به جهان بگوید اگر در اسلام ولایت نباشد آن اسلام، دیگر اسلام نیست.

دومین همایش نهضت خاطره‌گویی روز شنبه با حضور سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه، سردار نجات، حجت‌الاسلام سید ضیاالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، سردار عبدالله عراقی رییس دفتر نهضت خاطره‌گویی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و سردار رودکی مشاور رییس  پژوهشگاه شهید سلیمانی در سازمان صنایع دفاع برگزار شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد