hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در تاجیکستان برگزار شد

مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در تاجیکستان برگزار شد

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور اعضای سفارت و نهادهای کشورمان و حضور گسترده ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، در این مراسم معنوی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، اشعاری در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) و مجاهدت‌های سردار رشید اسلام و ایران شهید سردار حاج قاسم سلیمانی توسط تعدادی از دانش آموزان مجتمع آموزشی سفارت قرائت شد.

محمد تقی صابری سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در این مراسم طی سخنانی با تشریح ابعاد زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س)، برخی از صفات و ویژگی‌های شهید سلیمانی از جمله ایمان محوری و خدا محوری، اخلاق حسنه، ولایت مداری  و توسل به قرآن مجید و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بر شمرد و بر صداقت و اخلاص به عنوان مهم ترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی تأکید کرد.

سفیر ایران در تاجیکستان خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار بزرگ و متواضع و مراسم با شکوه وداع مردم با این شهید عزیز در تاریخ انقلاب اسلامی کم نظیر بود. شهید سلیمانی در ولایت‌مداری و عشق به ولایت زبانزد عام و خاص بود و اقداماتش همراه با عشق و صفای باطنی بود و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی در خاطر ایرانیان و مردم دنیا شده است.

صابری با تاکید بر اینکه فقدان این سردار رشید اسلام و ایران ضایعه ای جبران ناپذیر بود گفت: راه ایشان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه پیدا خواهد کرد.

در این مراسم نماهنگ های زیبایی از زندگی و اقدامات ارزشمند و جهادی شهید قاسم سلیمانی پخش شد و مراسم با مرثیه سرایی و سینه‌زنی پایان یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد