hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون رئیس‌جمهور: با زبان هنر، سردار سلیمانی را به جهان بشناسانیم

معاون رئیس‌جمهور: با زبان هنر، سردار سلیمانی را به جهان بشناسانیم

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: سردار شهید سلیمانی فارغ از سوگیری های سیاسی تلاش کرد تا جایگاه اسلام را در منطقه درخشان جلوه دهد؛ افرادی که اهل هنر و رسانه هستند باید این شخصیت را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی این سخنان را شامگاه چهارشنبه در آیین سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز بیان کرد، آیینی که با عطر حضور پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس همراه بود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: بسیاری از کشورها تلاش می کنند با افسانه و اسطوره  فیلم و سریال بسازند و خود را بزرگ جلوه دهند اما ما می‌توانیم سردار سلیمانی را که مالک اشتر زمان است را به جهانیان معرفی کنیم.
وی  ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت بود و در این مسیر جان خود را تقدیم کرد. اگرچه درباره او سخنان بسیاری گفته شده اما هنوز زوایای زندگی این شهید بزرگوار ناشناخته مانده است.
حسینی خاطرنشان کرد: نیاز است که زوایای ناشناخته زندگی این شهید عزیز بیان شود تا الگوی نسل جوان قرار بگیرد و با ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار آشنا شویم.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: شناخت سردار سلیمانی موجب می شود که بهتر بتوانیم در مسیر او که همان مسیر ولایت است، گام برداریم. همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند زندگی سردار سلیمانی را باید به عنوان یک راه، یک مدرسه و یک‌ مکتب دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی در خانواده ای بزرگ شده بود که با سختی های بسیاری روبه رو بود و نازپرورده نبود. وی سختی کشیده بود و انسان سخت کوشی بود که شصت و سه سال عمر پر خیر و برکت داشت و از زمان انقلاب حدود چهل و یک سال همواره در سنگر جهاد و شهادت به دفاع از کشور پرداخت و هر کجا مظلومی بود به کمکش می شتافت.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی  انسان فداکاری بود. هرچند در عرصه نظامی به توانمندی، تدابیر، نبوغ و دانش بسیار نظامی سردار سلیمانی اذعان می کنند اما او با وجود مقام و جایگاهی که داشت مثل یک انسان معمولی متواضع و پارسا بود و تعاملات اجتماعی و مذهبی این شهید موجب شد در میان قلوب تمامی آحاد مردم یک اسطوره و قهرمان شود.
حسینی یادآوری کرد: برخی او را فردی رزمی نظامی کارآمد و مؤثر می دانند.  درصورتی که صرفا بعد نظامی نبود که موجب شد این شهید محبوب قلوب شود. بلکه جنبه های انسانی، معنوی، تعهد، راز و نیاز او در دل شب با خدا و توسلی که به ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا (س) داشت باعث شد سردار سلیمانی به این جایگاه و مقام نائل آید.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اظهار داشت: شهید سلیمانی در میدان عمل، یک انسان بی‌نظیر بود و به کمک مظلومان در دیگر کشورها می شتافت‌ و با سران کشورها پای میز مذاکره می نشست. این در حالی است که برخی وعده می‌دادند زبان تعامل با جهان را بلد هستند. لذا ابعاد مختلف شخصیت ایشان را باید مدنظر قرار داد.
وی اخلاص و ولایتمداری را از خصوصیات بارز شهید سلیمانی دانست و گفت: سردار سلیمانی به پدر و مادر احترام بسیاری می گذاشت و خود را خادم پدر می دانست اما معتقد بود که حتی با مرگ پدر و مادر هم جبهه را ترک نخواهد کرد.
حسینی گفت: سردار سلیمانی بدون هیچ چشمداشتی و با رشادت، شجاعت و بینش شهادت طلبی که داشت جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.
معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: همه شهدا برای ما یک معلم، یک آموزگار و یک استاد هستند و باید افتخار کنیم که ادامه دهنده راه این شهدا هستیم. امیدواریم با شناخت و معرفت بیشتری که نسبت به سردار سلیمانی و دیگر شهدا پیدا می کنیم بتوانیم مسیر آنها را ادامه دهیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت زهرا(س) در نظر پیامبر اسلام جایگاه بلندی داشت که نمی‌توان برای چنین منزلتی حدّی تعیین کرد.
وی یادآور شد: بزرگان و صاحب نظران از آیات قرآن الهام گرفتند و در وصف حضرت فاطمه (س) سخنان و اشعار قابل توجهی داشته‌اند.
وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) تنها برای بانوان اسوه و الگو نبود بلکه بسیاری از ائمه اطهار نیز از این بانوی بزرگوار الگوگیری می کردند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات سیل در مناطق جنوبی کشور از جمله استان فارس گفت: در شرایط کنونی که بارندگی ها باعث بروز سیل در  مناطق مختلف کشور شده است، هماهنگی های لازم از سوی دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم این مناطق انجام شده است.
وی با بیان اینکه نمایندگان رئیس‌جمهور  به استان های سیل زده  سفر کرده اند تا به مشکلات مردمی رسیدگی کنند، در پایان چنین گفت: امیدواریم شاهد آثار مدیریت انقلابی و جهادی در فرهنگ کشور، معیشت مردم و سیاست خارجه باشیم.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد