hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مجلس به روزمرگی افتاده/ نجات کشور در گرو اصلاح ساختار قوه مقننه است

مجلس به روزمرگی افتاده/ نجات کشور در گرو اصلاح ساختار قوه مقننه است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نجات کشور در گرو اصلاح ساختار مجلس است و تا زمانی که ساختار آیین نامه اصلاح نشود، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علیرضا پاک فطرت» در نشست علنی روز چهارشنبه ( ۱۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مجلس با این ساختار و این آیین نامه نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و نجات کشور در گرو اصلاح ساختار مجلس است. ساختاری که با اصلاح چند آیین نامه درست نمی شود و این وظیفه ما نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها است. البته اگر رییس مرکز علمی درست انتخاب نشود، شرایط به همین گونه باقی خواهد ماند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود:  مسئولان باسابقه و سردارانی در این مجلس داریم که در  دوران دفاع مقدس در ۱۸ ماه بر دشمن مسلط شدند و خرمشهر را آزاد کنند. اما چرا بعد از گذشت ۲۰ ماه از آغاز مجلس انقلابی، باز هم اوضاع اقتصادی و فرهنگی همین است؟ چرا قدرت پول ملی روز به روز کاهش پیدا کرده و روز به روز اقتصاد کوچکتر می‌شود؟

پاک فطرت ادامه داد: آیا می دانید زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شد، ریال ایران در برابر ارزهای خارجی چقدر قدرت داشت و امروز چقدر قدرت آن کاهش یافته است؟ مجلس در سال حداقل یک بار هم که شده بودجه‌ای را که خود نوشته مرور و کنترل کند و ببیند دولت چند درصد تبصره های بودجه را اجرا کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکلیف دولت در تبصره های بودجه گفت: اگر تکلیف ها انجام شده بود که وضع مملکت از نظر فشار اقتصادی به مردم اینگونه نبود. باید مسائل اصلی را در دستور کار قرار  دهیم اما مسائل اصلی مثل معیشت مردم را رها کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اولویت مجلس در اقتصاد، اشتغال و خانواده گفت: در مجلس از نظر کمی کار زیاد می شود اما باید کیفیت را نیز در نظر گرفت. چرا که مردم هوشیار شده و ایجاد اشتغال و افزایش قدرت پول ملی را می خواهند.

پاک فطرت با اشاره به قانون تعارض منافع  تاکید کرد: تعارض منافع در کشور ما در حوزه شغل های مختلف در سازمان های مختلف بیداد کرده که باعث بی عدالتی و رنجش مردم می‌شود و روز به روز مردم را ناامیدتر و افسرده تر می‌کند از این رو باید خون تازه در رگ جامعه تزریق کرد تا فساد کاهش یابد.

وی ادامه داد: مجلس متعلق به مردم است و رهبری فرموده اند موضوعات مهم با لایحه به مجلس بیاید اما در این مدت بیش از ۸۰۰ طرح آوردیم که بیش از ۴ سال مجلس قبل خواهد بود.

نماینده مردم شیراز با تاکید بر لزوم تفکیک بین حکومت ملی و محلی برای رشد تولید اظهار داشت: دولت باید کاری کند تولید در استان ها شکل گرفته و استان ها باید با هم رقابت کنند اما متأسفانه امروز استان ها چشم به دولت مرکزی دوخته اند.

پاک فطرت تصریح کرد: مجلس در راس امور است و برای رسیدن به این هدف باید تصمیمات سخت و شجاعانه گرفت. اما متأسفانه امروز مجلس به روزمرگی افتاده که به جایی نخواهیم رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد