hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| شناسایی 78 درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا در سپیدان

فارس| شناسایی 78 درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا در سپیدان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان از شناسایی بیش از ۷۰ درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا در این شهرستان خبر داد.
سیاوش کریمی با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۴۶۸ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در این شهرستان، این آمار را معادل بیش از ۷۸ درصد افراد قابل پیش‌بینی دانست و افزود: این اقدام گامی موثر و دارای اهمیت در ارتقای شاخص‌های سلامت این شهرستان است.
وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی بیماری فشارخون، بی‌نشانه بودن آن است، تاکید کرد: فشارخون بیماری خاموشی است که گاهی فرد سال‌ها به آن مبتلا است، بدون آنکه خود از آن اطلاع داشته باشد و تنها زمانی از بیماری مطلع می‌شود که یکی از ارگان‌های حیاتی بدن او مانند مغز، قلب، چشم و یا کلیه، در اثر عوارض این بیماری آسیب ببیند.
کریمی با اشاره به بی‌اطلاعی بیش از ۹۰۰ شهروند سپیدانی مبتلا به فشارخون بالا از بیماری خود، گفت: این بیماری، شایع‌ترین علت سکته مغزی در ایران و سومین عامل مرگ و میر پس از سرطان و بیماری‌های قلبی است.
وی افزایش سن بویژه بعد از ۵۰ سالگی، چاقی، رژیم غذایی نادرست، فعالیت کم، مصرف دخانیات، مصرف الکل، سوابق ژنتیکی و استرس زیاد روزانه را در بروز فشارخون بالا موثر دانست و یادآور شد: لازم است افراد برای پیشگیری از عوارض گریبان‌گیر این بیماری، نسبت به سنجش منظم فشارخون، اقدام کنند.
کریمی با بیان اینکه طبق آمار موجود، از هر ۱۰۰ نفر، ۱۷ نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند، ادامه داد: دست کم ۱۷ درصد افراد بالای ۳۰ سال به این بیماری مبتلا هستند و در این بین، افراد بسیاری از بیماری خود آگاه نیستند؛ بنابراین آگاه‌سازی جامعه در مورد این بیماری بسیار اهمیت دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد